Välljudande jazz?

Rekommendationer på bra skivor. Allt från mono till mulitikanal.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait

Re: Välljudande jazz?

Inläggav hifikg » 2020-07-10 00:00

BPeter skrev:Men HERREGUD! Jazz at the Pawnshop är så tråkig att den helt enkelt inte är värd besväret. Skit i ljudkvalitén och sätt dig och lyssna på Nina Simone i några timmar i sträck. Det är jazz, det är liv.

Jag gör både och o alltihop o slår ett slag för Monica Z också.
Sitter nöjd :)

BPeter

Inläggav BPeter » 2020-07-10 11:17

hifikg skrev:
BPeter skrev:Men HERREGUD! Jazz at the Pawnshop är så tråkig att den helt enkelt inte är värd besväret. Skit i ljudkvalitén och sätt dig och lyssna på Nina Simone i några timmar i sträck. Det är jazz, det är liv.

Jag gör både och o alltihop o slår ett slag för Monica Z också.

Jag älskar Monica Z. :)

Lasse-

Inläggav Lasse- » 2020-07-26 17:44

Om ni är i Stockholm och letar efter jazz skivor på vinyl och cd så tycker jag att ni skå gå till den här butiken uppe vid St Eriks plan har själv varit där och letat efter omöjliga alster

https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q ... AbuN04h1s1

Mvh Lasse

Användarvisningsbild
Conan

Inläggav Conan » 2020-07-30 21:39

Morello skrev:Jag antar att du menar Take Five från albumet Tim Out, inspelad 1959 och producerad av Teo Macero.

Observera att det finns massor med inspelningar av låten Take Five daterade efter 1959.
En hyggligt fin live-inspelning finns på Telarc från anno 2000. Albumet heter "Double live"- katalognummer 2CD-83400.

Tack för tipset on "Double Live". Det var en fin live-inspelning. :)

Användarvisningsbild
matssvensson

Inläggav matssvensson » 2020-07-30 22:01

Lasse- skrev:Om ni är i Stockholm och letar efter jazz skivor på vinyl och cd så tycker jag att ni skå gå till den här butiken uppe vid St Eriks plan har själv varit där och letat efter omöjliga alster

https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q ... AbuN04h1s1

Mvh Lasse

Tråkigt att läsa Harald gått ur tiden. Kompletterade min skivsamling hos honom på 80-90 talet när det var någon udda jazzplatta jag var på jakt efter. Är glad att affären lever kvar ett stenkast hemifrån.
Skivaffär, IC kretsar, mobiltelefoner, hifi-skribent, näringslivsanalyser i CV:t. Har snöat in på dipolära högtalare, Stig Carlsson och psykoakustik

Föregående

Återgå till Skivrekommendationer