Coheed and Cambria

Rekommendationer på bra skivor. Allt från mono till mulitikanal.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Rocker

Coheed and Cambria

Inläggav Rocker » 2007-01-13 21:35

Tänkte tipsa om Coheed and Cambria! Riktigt bra progressivrock! Sångaren har en röst liknande Geddy Lee i Rush. Köpte deras senaste skiva "Good Apollo I´m burning star IV... samt deras skiva "In keeping secrets... för 69 kr styck på Cdon. Kan säga att det var två fynd.

Pinnick: Har du hört dom?

/Urban

Användarvisningsbild
Pinnick
inaktiv

Inläggav Pinnick » 2007-01-14 17:32

Hej Rocker! jo jag har hört dem. När videon "Welcome home" snurrade på tv så så jag den videon i alla fall. Det första jag kom att tänka på var Faith No More. Dels så tyckte jag videon var ett litet ripoff av FNMs "Epic", dels så liknande sångaren i CC Jim Martin, och sen så sjöng han som Mike Patton lite grann. Så iom det så har jag inte kollat upp de något mer eftersom jag trodde de var copycats som kom i strålkastarljuset lite grann i brist på annat. (Lika irriterad blir jag av att lyssna på Mustasch eftersom den sångaren låter som Glenn Danzig.......)
Men det är dumt att ha förutfattade meningar :-) I synnerhet av att bara ha hört endast en låt.. och sett en video.
Kanske nåt man borde kolla upp när plånboken tillåter, alltid kul med tips..... :)

Återgå till Skivrekommendationer