Sinead o Connor´s nya

Rekommendationer på bra skivor. Allt från mono till mulitikanal.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
LEXrasta
fotoGENIisk

Sinead o Connor´s nya

Inläggav LEXrasta » 2007-01-11 22:53

Jag köpte hem Sined´s nya Album(2005 tror det e det senaste?)
Skivan heter Throw down your arms och är en reggie skiva,lite konstigt :? Men det funkar rätt bra iallafall på cd nr 2 som är en dub version av cd nr1..Ska jag vara ärlig så är cd 1 ganska tråkig(nån bra låt)Kan bero på att jag själv lyssnar på mycket "tyngre"reggie än detta men som sagt dub cd:n är riktigt bra väldigt soft och skön skiva.

Dubbel cd:n är produserad av Sly and Robbie. skivan är inspelad i TUFF GONG STUDIOS vilket e lite coolt. 8) Så det är ju lite halv tunga :D snubbar som står bakom produktionen. 8)
Hifi mässigt så är den faktiskt riktigt bra..soundet är väl inte riktigt så rufffigt som man är van vid från tuff gong studion ,iallafall dom äldre inspelnigarna.Men albumet låter riktigt trevligt..!! :)

Bild

/Danne

Användarvisningsbild
__10

Inläggav __10 » 2007-01-12 18:47

Ah, låter spännande! Med Bild i minnet och beskrivningen ovan, kan man inte låta bli att fundera på vart nästa musikaliska utfärd går för Sinéad. Bra blir det nog i alla fall med tanke på hennes talang och att hon är en av modern tids bästa sångerskor! :D

Hetsporren
Spolar Kröken!

Inläggav Hetsporren » 2007-01-12 20:53

Bild
Klassisk debutplatta!

Nefilim
Sura gubben

Inläggav Nefilim » 2007-01-12 21:04

Knepigt detta.. En tjej med en frisyr som en Amerikansk marinsoldat får mig att bli pilsk! :)
Mitt minne är blott ett minne numera.

Användarvisningsbild
LEXrasta
fotoGENIisk

Inläggav LEXrasta » 2007-01-12 22:13

Nefilim skrev:Knepigt detta.. En tjej med en frisyr som en Amerikansk marinsoldat får mig att bli pilsk! :)

Ja fast jag har sett lite nya bilder på henne och så jäkla snygg e hon inte längre.Men vad gör det kvinnan gör bra musik och har inte sålt sig till MTV...

/Danne

Användarvisningsbild
LEXrasta
fotoGENIisk

Inläggav LEXrasta » 2007-01-12 22:14

__10 skrev:Ah, låter spännande! Med Bild i minnet och beskrivningen ovan, kan man inte låta bli att fundera på vart nästa musikaliska utfärd går för Sinéad. Bra blir det nog i alla fall med tanke på hennes talang och att hon är en av modern tids bästa sångerskor! :D

Den skiva har jag inte lyssnat på alls.Är den bra?

/Danne

Användarvisningsbild
__10

Inläggav __10 » 2007-01-13 11:12

LEXrasta skrev:Den skiva har jag inte lyssnat på alls.Är den bra?

Jag tycker den är skitbra! När jag köpte den visste jag inte så mycket mer om Sinéad än vad jag hade hört på radion, så jag blev en smula överraskad när jag stoppade den i spelaren. Sen tog det ett bra tag innan jag lyssnade på den igen, men då tyckte jag verkligen om den!

Prismässigt borde den vara attraktiv, så det är bara att köpa! :D

Användarvisningsbild
Koffe
Redaktör

Inläggav Koffe » 2007-01-13 18:32

Bio
Album

Relativt nytagen bild:
Bild

Att hon inte är tjugo år gammal är inte samma sak som att hon inte är snygg ;-)

Användarvisningsbild
_Fredrik_
Hans Solo

Inläggav _Fredrik_ » 2007-01-25 23:44

Hifi mässigt så är den faktiskt riktigt bra..soundet är väl inte riktigt så rufffigt som man är van vid från tuff gong studion ,iallafall dom äldre inspelnigarna.Men albumet låter riktigt trevligt..!!
Beror på vad du menar med gamla, men B Marleys Kaya är väl inspelad där och den upplever iallafall jag som väldigt "oruff", sofistikerat inspelad.. Och en gudomlig mix, som kanske inte är gjord där,men ändå.

Återgå till Skivrekommendationer