Radiotips: Ström i P2

Rekommendationer på bra skivor. Allt från mono till mulitikanal.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
knaster

Radiotips: Ström i P2

Inläggav knaster » 2007-01-25 12:45

Skamlöst, jag vet. Men jag tyckte det passade bra i detta forum.
Om man har det minsta intresse för "riktig" elektronisk musik är detta program otroligt givande. Onsdagar i P2.

Ström I P2

.knaster

Användarvisningsbild
Almen
Hilbert

Inläggav Almen » 2007-01-25 13:57

Skamlöst? Är du med i redaktionen, eller?
"Nämn tre av de köttätande växter som vid mässan i Hannover med hull och hår slukade den då ditresta gosskören. Svara!"

Användarvisningsbild
knaster

Inläggav knaster » 2007-01-25 15:15

Nej då, det är jag inte. Men lite försiktig då jag är nykomling här på forumet och sub-forumet heter skivrekommendationer. ;)

mvh
knaster

Användarvisningsbild
Almen
Hilbert

Inläggav Almen » 2007-01-25 15:19

Tjaa, Musikstugan funkar ju också. :)

Nagrania

Inläggav Nagrania » 2007-01-25 17:11

Knaster! Jag brukar faktiskt lyssna på ett program som förr hette Monitor men nu bytt namn. Ganska häftiga ljud, speciellt om man har stora högtalare.

Användarvisningsbild
Slartibartfast
Redaktör / Adeptfjant

Inläggav Slartibartfast » 2007-01-25 18:50

Det är ett av få radioprogram jag brukar försöka höra alla program av. Dock blir det nästan alltid över nätet.. Det andra är Kaleidoskop (tips tips).

Nagrania Monitor är bästa vänner med Ström. Ström är en serie som gick första gången förra våren och nu verkar köras igen! :D

[slrt]
admin

Användarvisningsbild
phloam
redaktör / tetra

Inläggav phloam » 2007-01-25 19:26

Agh, jag missar alltid såna utsändningar. Finns det inte på SVT.se eller nåt?

Användarvisningsbild
Slartibartfast
Redaktör / Adeptfjant

Inläggav Slartibartfast » 2007-01-26 02:09

phloam skrev:Agh, jag missar alltid såna utsändningar. Finns det inte på SVT.se eller nåt?

Sändningarna ligger uppe i 30 dagar. SRs hemsida är mitt tips för radio.. ;)

[slrt]
admin

Användarvisningsbild
phloam
redaktör / tetra

Inläggav phloam » 2007-01-26 11:19

Slartibartfast skrev:
phloam skrev:Agh, jag missar alltid såna utsändningar. Finns det inte på SVT.se eller nåt?

Sändningarna ligger uppe i 30 dagar. SRs hemsida är mitt tips för radio.. ;)

[slrt]

SVT *doh!!* :mrgreen:

Tackar, har laddat hem mix-materialet... här ska MIXAS!!!! :D

Användarvisningsbild
knaster

Inläggav knaster » 2007-01-26 11:38

Slartibartfast skrev:Det är ett av få radioprogram jag brukar försöka höra alla program av. Dock blir det nästan alltid över nätet.. Det andra är Kaleidoskop (tips tips).

Nagrania Monitor är bästa vänner med Ström. Ström är en serie som gick första gången förra våren och nu verkar köras igen! :D

[slrt]

Kaleidoskop har jag helt missat, verkar intressant. Tackar för tipset.

.knaster

Nagrania

Inläggav Nagrania » 2007-01-26 12:43

Ja det finns en massa program som man vill lyssna på. Idag kl.18:19 brukar jag lyssna på Rendezvous som är ett skivprogram där man spelar easy listening från förr och för att inte tala om P2 Live i kväll fredag kl. 22-24. Stardust på lördag med äldre jazz typ swing. Glömm inte CD-revyn på lördag förmiddag kl.10-13 och 13-15 Alltid på en söndag med Vassilis Bolonassos som är en repris från förra söndagen. CD-revyn pressenterar och recenserar ett antal nya klassiska CD och DVD:n. I programmet ingår något som heter Vägvisaren där man recenserar och jämför olika inspelningar av ett verk...ganska intressant. Klassiskt på hemväg 15-18, jag vet inte om den bara går över Stockholm. Det är vissa programledare som jag tycker är bra på att spela lite ovanlig musik. En heter Lex och han är en mycket kunnig person som jag gillar hans smak men inte hans röst. Monitor förståss, vis programmet Felicia och dragspel som jag faktiskt tycker är lite kul att lyssna på efter att tidigare ha avskytt dragspel....nä jag är inte frälst. Musik som jag nu håller på att lyssna in mig på är samisk musik med bl.a Wimme Saari och Ulla Pirttijärvi. En skiva med Frode Fjellheim Jazz Joik Ensemble och skivan Hippjokk med Hedningarna kan rekommenderas. Nu får det vara slut.

Användarvisningsbild
Slartibartfast
Redaktör / Adeptfjant

Inläggav Slartibartfast » 2007-01-26 12:56

Nagrania skrev:Ja det finns en massa program som man vill lyssna på. Idag kl.18:19 brukar jag lyssna på Rendezvous som är ett skivprogram där man spelar easy listening från förr och för att inte tala om P2 Live i kväll fredag kl. 22-24. Stardust på lördag med äldre jazz typ swing. Glömm inte CD-revyn på lördag förmiddag kl.10-13 och 13-15 Alltid på en söndag med Vassilis Bolonassos som är en repris från förra söndagen. CD-revyn pressenterar och recenserar ett antal nya klassiska CD och DVD:n. I programmet ingår något som heter Vägvisaren där man recenserar och jämför olika inspelningar av ett verk...ganska intressant. Klassiskt på hemväg 15-18, jag vet inte om den bara går över Stockholm. Det är vissa programledare som jag tycker är bra på att spela lite ovanlig musik. En heter Lex och han är en mycket kunnig person som jag gillar hans smak men inte hans röst. Monitor förståss, vis programmet Felicia och dragspel som jag faktiskt tycker är lite kul att lyssna på efter att tidigare ha avskytt dragspel....nä jag är inte frälst. Musik som jag nu håller på att lyssna in mig på är samisk musik med bl.a Wimme Saari och Ulla Pirttijärvi. En skiva med Frode Fjellheim Jazz Joik Ensemble och skivan Hippjokk med Hedningarna kan rekommenderas. Nu får det vara slut.

Helt enkelt: Gå igenom P2s programmaterial om man är musik- och ljudintresserad! :D

[slrt]
admin

Återgå till Skivrekommendationer