Hernan Cattaneo, lite klubbtips

Rekommendationer på bra skivor. Allt från mono till mulitikanal.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
housemicke

Hernan Cattaneo, lite klubbtips

Inläggav housemicke » 2007-03-22 19:03

inte ofta jag skriver nåt här, men för ett tag sen hade jag lite datatrubbel och eftersom jag är relativt lat/slö vad gäller att få arslet ur vagnen så va jag tvingad att lyssna på musik på min dvd, hittade lite musik jag inte hört på nåt år, och kom på att det här är fan riktigt bra, varför spelar jag inte det här oftare.. ok här är tipsen:

Renaissance - The Masters Series - Hernán Cattáneo. från 2004
Renaissance - The Master Series - Hernán Cattáneo Volume 2. från 2005
och slutligen Perfecto Presents - Hernán Cattáneo - South America. från 2002

Hernan brukar placera sej högt på den årliga djlistan (han är dock bäst på att mixa imo, men spelar väl inte direkt dom mest kommersiellt gångbara grejerna, därav placering). han spelar house, alla olika sorter men med ett "progressive-sound" s a s.

alla är mixade dubbelcd, smakfullt mixade, bra urval, jag tycker det är riktigt bra skivor utan några direkt dåliga låtar. han kör även en weekly på www.metro951.com. i highly recommend it. det finns massa mixar att tanka på tex DC, helt gratis, helt lagligt.

andra tips:

Shiloh, kanadas okrönta kungar. dom spelar nu-skool breaks/ progressive breaks, jävligt duktiga. alla deras set finns att tanka på http://hybridized.org/
http://hybridized.org/sets/?artist=9
där hittar man även material från V-sag, Micah, Way out west mm, good shit tycker jag.

jaja det va allt jag hade att rekommendera nu.
Dom flesta konversationer är i själva verket monologer som framförs i närvaro av ett eller flera vittnen.

nu med adekvat domestisk vokabulär disponibel.

/ din rasp i röven

Användarvisningsbild
Slartibartfast
Redaktör / Adeptfjant

Inläggav Slartibartfast » 2007-03-23 02:40

Tres cool!

[slrt]
admin

Användarvisningsbild
housemicke

Inläggav housemicke » 2007-03-23 07:20

u like? 8) jag tycker både Shiloh och Hernan lirar sköna grejer och inte det här vanliga tråkiga "dunkadunka-techno"-junket man vanligtvis förknippar med klubbmusik, lite mer själ bakom det hela helt enkelt. enjoy.
Dom flesta konversationer är i själva verket monologer som framförs i närvaro av ett eller flera vittnen.

/ din rasp i röven

Användarvisningsbild
Slartibartfast
Redaktör / Adeptfjant

Inläggav Slartibartfast » 2007-03-23 10:47

Har bara lyssnat på Shiloh, och vissa låtar gillar jag. Ett bra exempel är Face (Furry Nipples 555 Remix) som förutom den underbara namnet svänger riktigt trevligt! :D

Ska se om jag kan få tag på något med Hernan snart. Jag kan ju säga att det inte riktigt är min musik tekopp, men jag kan tänka mig att dundra på det en lördagkväll! Även en fredag förmiddag iofs...

[slrt]
admin

Användarvisningsbild
housemicke

Inläggav housemicke » 2007-03-23 18:30

just breakbeat är inte riktigt my cup of tea heller, mer house för mej men man brukar hitta minst en ofta 2-3 st "riktiga rökare" per set iaf.

/ din rasp i röven

Användarvisningsbild
phloam
redaktör / tetra

Inläggav phloam » 2007-03-24 10:12

Har bara hunnit provlyssna lite men tack för tipset!! Definitivt bookmarkat...!

....Sen om jag fick önsketänka lite skulle det vara kul med motsvarande downloads fast med typ mörk minimalistisk "skrapa burk"-techno :)

Eller djuuup Detroit(?)house, eller progressive(??) kanske.... :)

Eller typ 303orgie-acid! Det vore kul! :P

Användarvisningsbild
housemicke

Inläggav housemicke » 2007-03-24 19:07

hernan spelar progressive house mer eller mindre (även om en del saker han spelar per defenition skulle klassas som tex techno, trance mm)

det finns mängder med set att tanka överallt med honom, enklast är nån av musikhubbarna på DC eller nån av grekhubbarna (greker gillar progressive).

andra bra djs som spelar progressive house, med lite olika inriktningar och sound s a s:

V-sag, G-pal (finns massa med honom), Kosmas Epsilon, Anderw K, (<---alla dessa är greker). även Chris Fortier, Sasha, John Digweed, Luke Fair, Martin Garcia, Max Graham, Santiago Nino och Matthew Dekay spelar bra grejer tycker jag.

dom som spelar grejer som tilltalar mej mest är Hernan, Shiloh och G-pal, dom andra är inte på nåt sätt dåliga det är bara en fråga om smak helt enkelt, dock har jag det mesta från alla dessa djs, omväxling förnöjer.

har tyvärr bara koll på progressivescenen, ja progressive house that is, även om gränsen numera är hårfin mellan progressive trance och house, så techno och annan house känner jag inte till så många som spelar tyvärr men det borde finnas mängder med djs och set att tanka, fråga i nån hub.

/ din rasp i röven

Användarvisningsbild
housemicke

fyllepost

Inläggav housemicke » 2007-03-31 00:07

hmm kände jag behövde köpa lite nya vinyl. ska dra ihop ett par plattor nu i helgen, den här tycker iaf jag jag är jävligt fet: hernan cattaneo & john tonks - warsaw (original mix). hernan i ett nötskal imo, riktigt "fett sound", så som det ska va 8O . har förövrigt hittat en ny platta med hernan, "sequentials", tankar den nu, vi får se hur den är, men om jag känner hernan rätt så kommer den va nåt brutalt bra (ja om man har samma smak som jag då). det brukar inte sparas på krutet på cd-skivorna s a s, även om radio-mixarna kan va lite tråkiga ibland (men oftast inte). nu ere dags för en bärs till, hare gött

/ din rasp i röven

Återgå till Skivrekommendationer