Abalone Dots

Rekommendationer på bra skivor. Allt från mono till mulitikanal.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Basso

Abalone Dots

Inläggav Basso » 2008-03-02 15:59

Hejsan. Tänkte tipsa faktiskt om denna eminenta grupp. Lättlyssnad och "feelgood" musik som åtminstone jag blir på bra humör av. Så kommer de från min gamla hemstad också, gör ju inte saken sämre. Kan provlyssnas här http://www.myspace.com/abalonedotsmusic

Användarvisningsbild
Kakan

Inläggav Kakan » 2008-03-02 23:09

Jag skaffade mig skivan "From a safe distance" för ett tag sedan.
Lyssnade av en låt via nätet och tyckte det lät tillräckligt intressant för att skaffa den.

Kan bara hålla med om att det är lättlyssnat. Skulle nog till och med vilja säga att det är lite för lätt. Jag saknade något som stack ut så pass att det gör mig intresserad att lyssna närmare. Skivan fick tyvärr mest fungera som bakgrundsmusik för mig.

Det är inget fel på musiken eller de som framför den, men jag väntar nog gärna in nästa skiva för att se om de vågar ta ut svängarna lite mer.
Kakan - kan ibland...
/ Arne Hellberg

Gwidon

Inläggav Gwidon » 2008-03-04 18:39

Om man gillar något komprimerat ljud. Skivan låter som en typisk amerikansk CD med ett pålagt kopieringsskydd. Även om de inte gjort detta, så låter den så.

staffann

Inläggav staffann » 2008-04-30 19:11

Håller med om att ljudkvaliteten på denna skiva inte är någon höjdare. Där finns några riktigt bra låtar (t.ex. Lose Again) men också ett antal låtar som jag är ganska likgiltig till.

Jag såg tjejerna som förband till Lars Winnerbäck i Helsingborg i höstas. Riktigt bra var det, så jag förväntar mig fler bra skivor! Förhoppningsvis med bättre ljudkvalitet...

Användarvisningsbild
Rikard

Inläggav Rikard » 2008-05-14 08:55

Skivan vet jag ingenting om. Däremot såg jag dem också som förband till Lars Winnerbäck. De var mycket bra. Kan tänka mig att det som är slätstruket på skiva växte ut live. Svängde bra med fiol och grejor. Minns inte sättningen exakt.

Sen svängde Lars Winnerbäck som han aldrig gjort förut också, blev så jäkla överraskad.

PekkaJohansson
Popkulturist

Inläggav PekkaJohansson » 2008-05-14 11:29

Jag var lite nyfiken på Abalone Dots, men när jag såg att samma person som förstörde Agnetha Fältskog-boxen hade mastrat skivan drog jag öronen åt mig. Har låtit bli att köpa ett par andra plattor av samma skäl.

Med vänlig hälsning

Pekka
Kan inte leva utan pop

Återgå till Skivrekommendationer