Moderator: Redaktörer
PekkaJohansson skrev: Gruppen höll stilen även på nästa platta, "Music for the Masses". Därefter bar det utför.
PekkaJohansson skrev:Shifts, när du nu ändå har en illalåtande vinyl: skaffa originalutgåvan av SGR på cd!
PekkaJohansson skrev:balla industriljud
Max_Headroom skrev:PekkaJohansson skrev: Gruppen höll stilen även på nästa platta, "Music for the Masses". Därefter bar det utför.
Violator är kanske deras bästa. Men i övrigt stämmer det.
PekkaJohansson skrev:Det sämsta albumet måste väl trots allt vara debuten "Speak & Spell"?
PekkaJohansson skrev:Var det inte "Exciter" som lät så illa ljudkvalitetsmässigt, eller var det "Ultra" - eller båda?
PekkaJohansson skrev:Var det inte "Exciter" som lät så illa ljudkvalitetsmässigt, eller var det "Ultra" - eller båda?
misanplass skrev:Jag har ett ganska kul minne från sent 80-tal kopplat till en låt på "Some Great Reward".
I kön till en Front 242 konsert på Kåren i GBG började någon plötsligt sjunga på Somebody. Det tog inte många sekunder förrän hela kön var inblandad i framförandet av Martins mästerverk. Att tillsammans med hela kön sjunga Somebody var ett perfekt sätt att samla sig inför Richard 23 & Co!
Är det kanske någon här som stod i samma kö?
En av mina favoriter med DM är But Not Tonight, en låt som var med som sista spår på de Black Celebration album som gavs ut för USA-marknaden. But Not Tonight ingår som soundtrack i filmen "Modern Girls", videon innehåller klipp från filmen.
//Robert
Max_Headroom skrev:[
But Not Tonight är även den mycket bra.
Max_Headroom skrev:Fantastikt det där med "Somebody". En av mina favorit-depeche låtar.
Texten är underbar och öppen för tolkningar.
Återgå till Skivrekommendationer
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 12 gäster