Britt-Gunnar skrev:när Miles Davis skiva Bitshes Brew (stavning) sätter igång kan det också vara svårt att sitta still
Mmm... det tycker jag också men det är knappast något mainstream-gung ... Bitches ... Dessutom är den spretig till 90%
Moderator: Redaktörer
Britt-Gunnar skrev:när Miles Davis skiva Bitshes Brew (stavning) sätter igång kan det också vara svårt att sitta still
Frodrak skrev:soundbrigade skrev:Nefilim skrev:.....
Skivorna jag har heter "The Black Mages II" och "Black Mages"
Skitbra på ren svenska!! Very Happy
Är det svängigaste jag hört på evigheter. Som jag skrev under skivrekommendationer.
Men vad heter gruppen????
Undrar om de inte heter "Black Magus"? Har för mig att jag läst om en grupp som heter så, och de skulle vara från Japan....
jockewe skrev:Jag öppnar med:
Bob Dylan; Modern Times
Grymt imponerad av alla musikerna, livsfarliga låtar som hade tvärdött om inte timingen hade varit så fenomenal...
Inte alls min "tekopp" men kan fan inte vara stilla när den plattan är på alls.
Fyll gärna på med "svängiga" favoriter och UNDVIK vinyl/CD, anläggningsbaserade inlägg tack!
LEXrasta skrev:Rage Against the Machine med albumet Rage Against the Machine
Utan tvivel om du hittar en platta som svänger mer än den så ska du få min stereo gratis (nja eller inte)Men vaje gång jag sätter på denna skiva så sträck lyssnar jag den alltid,och när den är slut så är jag helt slut själv för jag har suttit i en timme och spelat luft trummor..
/Danne
optonica skrev:Håller med om Prince tidigare plattor är nog dem det svänger mest om.
Andra bra plattor; Depeche (83-93) Kraftwerk(nästan allt) Indochine (tidigare plattor) DAF (de få som finns) Nitzer ebb (det mesta) AC/DC (bon scott).
Britt-Gunnar skrev:optonica skrev:Håller med om Prince tidigare plattor är nog dem det svänger mest om.
Andra bra plattor; Depeche (83-93) Kraftwerk(nästan allt) Indochine (tidigare plattor) DAF (de få som finns) Nitzer ebb (det mesta) AC/DC (bon scott).
håller med om att Bon Scott skivorna är bäst, även om AC/DC gjort mycket bra skivor efter honom har jag aldrig varit så förtjust i "nya" sångaren
Återgå till Skivrekommendationer
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 11 gäster