Ännu ett mästerverk

Rekommendationer på bra skivor. Allt från mono till mulitikanal.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Max_Headroom
Adventurer

Ännu ett mästerverk

Inläggav Max_Headroom » 2008-08-24 21:51

Just som ni trodde att ni hade hört allt, så kommer denna skivrekomendation. Och det visar sig att ni hade fel...

Det rör sig om Anne Dudley med albumet Ancient and Modern.

Det är symfonsik musik, det är traditionellt och det är modernt, det är väldigt, väldigt bra. Dudley har komponerat alla stycken ut om ett själv (som är komponerat av JS Bach, som torde vara känd för forumets samtliga medlemar). Insperation har inte bara hämtats från klassiska kompositörer utan även från gamla brittiska visor (Carols) och i produktionen kan man höra insperation från Trevor Horn, den store mästaren. Inte så konstigt då Horn och Dudley var med i the Art of Noise. Skivan kom 1995 och är lätt att få tag i bl.a. från Amazon som säljer den från 0,74$ och uppåt. Lite annat än dom +200 SEK jag fick hosta upp när den kom. Och jag fick vänta länge på den. Specialbeställning, förståss, skivan är med all sannolikhet inte släppt i Sverige.
Jag gillar omslaget också, som återspeglar musiken och skivans titel på ett mycket bra sätt.

Bild
Senast redigerad av Max_Headroom 2008-08-25 09:39, redigerad totalt 1 gång.
Denna signatur är endast för privat bruk. Vänligen läs ej!

Användarvisningsbild
ptr

Inläggav ptr » 2008-08-25 09:27

Intressant! Den får vi slänga iväg en beställning på!

Anne Dudley har post AoN, skrivit massor av film och TV musik, bland annat till den brillianta TV-seringen av Wodehouse's 'Jeeves & Wooster' med Stephen Fry och Hugh Laurie!

/ptr
Man skall akta sig för upptrampade stigar, dom hämmar alltid kreativiteten!

Jobbar för Akkelis Audio & Transient Design
Spelar ibland skivor för Kenneth Englund Audio

Återgå till Skivrekommendationer