Nina Kinert, Pets & friends

Rekommendationer på bra skivor. Allt från mono till mulitikanal.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
snubber

Nina Kinert, Pets & friends

Inläggav snubber » 2008-04-12 20:19

Inte ofta jag köper en skiva/musik "på studs", men denna skiva som kom ut i veckan har snurrat några varv i spelaren ... och jag gillar den mer och mer. :)
Leif

"man lär så länge man har elever"

Användarvisningsbild
Alexi

Inläggav Alexi » 2009-01-29 13:37

Lyfter denna gamla tråd, då jag tycker Nina Kinnert förtjänar att uppmärksammas mer!

Jag tycker synd om de som missade hennes magiska spelning på Konserthuset förra året!

Hon spelar nästan alltid med dubbla trummisar, men på denna spelningar var det tom. på sista låten 3st trummisar som spelade och det var en så jäkla häftig upplevelse och dom spelade så synkat att det lät som ett. Har ni chansen att se henne live, missa inte det!

Här är ett litet klipp, live från Berlin: http://se.youtube.com/watch?v=uOntCQqx5pY

Här lite action med dubbla trummor: http://se.youtube.com/watch?v=JyhMi-xIhoo
Var med och grundade Faktiskt.se, men är inte involverad i nya .io

Användarvisningsbild
enJohn

Inläggav enJohn » 2009-02-09 11:58

Såg henne igår, som förband/kör till Anna Ternheim. Gillade! (Båda!)

/en john

Användarvisningsbild
Alexi

Inläggav Alexi » 2009-02-09 12:01

enJohn skrev:Såg henne igår, som förband/kör till Anna Ternheim. Gillade! (Båda!)

/en john
Ja jag önskar jag hade haft tid att gå och se den spelningen :( Jag tycker Anna's nya skiva växer mer och mer. Rockade hon loss live som vanligt?

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick

Inläggav Bill50x » 2009-02-09 12:36

Alexi skrev:
enJohn skrev:Såg henne igår, som förband/kör till Anna Ternheim. Gillade! (Båda!)

/en john
Ja jag önskar jag hade haft tid att gå och se den spelningen :( Jag tycker Anna's nya skiva växer mer och mer. Rockade hon loss live som vanligt?

Jadå, det var bra drag i tjejen!

Hon är otroligt säker på scen, inte en ton hamnar fel eller glider när hon sjunger. Allt kommer lika naturligt som när någon pratar. Tight band för övrigt, alla är mycket duktiga.

Pianot var däremot duktigt ostämt och när Anna skulle spela en lite mer finstämd ballad solo fick hon ge upp för det lät för illa. Nästa nummer blev en duett med Ane Brun som gäst och pianot glömdes raskt bort :-)

Första extranumret med en 20-mannakör och helt akustiskt var en kul grej. Var det någon skola månne?

Allt som allt en mycket trevlig konsert som både började i tid och inte bestod av något onödigt avbrott mellan förband och huvudattraktion. Mycket bra!

/ B

Användarvisningsbild
Alexi

Inläggav Alexi » 2009-02-09 12:39

Ja det var rätt väntat att Ane Brun skulle dyka upp, då Anna gästade Ane på hennes spelning

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick

Inläggav Bill50x » 2009-02-09 12:59

Alexi skrev:Ja det var rätt väntat att Ane Brun skulle dyka upp, då Anna gästade Ane på hennes spelning

Ja, och Nina Kinnert körade på Ane Bruns spelning när jag såg henne på Rival...

/ B

Användarvisningsbild
Alexi

Inläggav Alexi » 2009-02-09 13:33

Bill50x skrev:
Alexi skrev:Ja det var rätt väntat att Ane Brun skulle dyka upp, då Anna gästade Ane på hennes spelning

Ja, och Nina Kinnert körade på Ane Bruns spelning när jag såg henne på Rival...

/ B
Jo hon körar även på alla Ane's senaste skivor och är förband på hennes turnéer. Det gänget plus Ellekari från The Tiny verkar vara ett kompisgäng, för jag tror inte de ligger under samma label?

Användarvisningsbild
enJohn

Inläggav enJohn » 2009-02-09 13:52

Anna var fantastisk!!! Visst, jag gillar hennes skivor supermycket, men spelningen igår på Cirkus var verkligen bra! Bättre än då jag såg henne senast på Annexet. Kul när hon kan visa live hur låtar ska svänga som på skivan är lite platta eller återhållsamma. Och hon är verkligen skicklig. Ruskigt tonsäker. Att hon kan få till sin nyanserade röst även live imponerar också. Bandet - som för övrigt också föll mig i smaken - kunde kanske haft en lite annorlunda sättning, för att öka dynamiken och fylla ut. Kul var det i alla fall!

/en john med en hygglig plats på rad 10

Återgå till Skivrekommendationer