Har redan skrivit en tråd om denna i musikdelen (
http://www.faktiskt.se/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=29289) men jag känner att den förtjänar en skivrekommendation också. Inför var och en av U2:s senaste tre-fyra skivor eller så har det hetat att de äntligen hittat tillbaka till sitt klassiska sound från Eno-Lanois-tiden. Det har inte varit sant för fem öre hittills. Nu är det sant. Jag har nu lyssnat på NLOTH och alla skivor tillbaka till Achtung Baby ett antal gånger och efter ett tjugotal genomlyssningar eller så vågar jag säga att det här utan tvekan är det bästa de producerat sedan 1990. Framförandet är i absolut toppklass och låtarna är på en helt annan nivå än de senaste tio-femton åren. Faktum är att hela skivan är så gott som helgjuten vilket man nog inte kan säga om någon U2-skiva sedan 1983 (!) T.o.m. relativt lättviktiga poplåtar som "Get on Your Boots" innehåller riff som troligen rätt många gett ett eller annat för att få ha skrivit... Ingen enskild låt når upp till de högsta nivåer de presterade under tidigt 80-tal, men det har ju å andra sidan knappt någon annan musik överhuvudtaget gjort sedan dess heller och som helhet håller skivan verkligen en mycket hög och jämn nivå. Lyssna och njut (och köp!).