Moderator: Redaktörer
usling skrev:Ps. Svante, skivan heter "IM The Supervisor" inte "I'm...". IM står såklart för Infected Mushroom.
teosig skrev:Sen så Usling skulle jag vilja påstå att den musiken som IM gör och Hallucinogen med fler inte är electronica utan kallas EDM (electronic dance music), electronica för mig är det som Sofie Rimheden och Andreas Tilliander sysslar med.
Så det inte blir några missförstånd...
shifts skrev:teosig skrev:Sen så Usling skulle jag vilja påstå att den musiken som IM gör och Hallucinogen med fler inte är electronica utan kallas EDM (electronic dance music), electronica för mig är det som Sofie Rimheden och Andreas Tilliander sysslar med.
+1 på det teosig skrev, helt enig.
teosig skrev:
Sen så Usling skulle jag vilja påstå att den musiken som IM gör och Hallucinogen med fler inte är electronica utan kallas EDM (electronic dance music), electronica för mig är det som Sofie Rimheden och Andreas Tilliander sysslar med.
Inget av de jag tipsade om är trance. Inte infected Mushroom heller. Men det är många här som gillar Converting Vegetarians Cd2 (som är mycket lugnare tempo än deras andra skivor), och utan att bry mig on genres så tipsade jag om mina egna favoriter, inkl såna som inte är särskilt lika IM. Aes Dana t.ex, ren chillout/ambient.Chopha skrev:Ha i åtanke att Shpongle inte på något sätt är Trance, utan Psybient (akronym på Psychedelic Ambient) - alltså en helt annan genre är Infected Mushroom.
Svante skrev:usling skrev:Ps. Svante, skivan heter "IM The Supervisor" inte "I'm...". IM står såklart för Infected Mushroom.
Ahaa... Det visste jag inte. Men de sjunger ju I'm the...?
usling skrev:
Här har du en något gammal guilde på hur genres inom elektronisk musik ser ut:
http://techno.org/electronic-music-guide/
Chopha skrev:Den är hyfsat oprecis och ordentligt subjektiv personen som skrivit den.
Ingenting att ha som referens, men man får lite idéer om hur det i vissa fall hänger ihop.
Usling skrev: Inget av de jag tipsade om är trance. Inte infected Mushroom heller. Men det är många här som gillar Converting Vegetarians Cd2 (som är mycket lugnare tempo än deras andra skivor), och utan att bry mig on genres så tipsade jag om mina egna favoriter, inkl såna som inte är särskilt lika IM. Aes Dana t.ex, ren chillout/ambient.
OliverBjuhr skrev:Haha trodde aldrig att Infected Mushroom var speciellt intressant på ett HIFI forum!
Har lyssnat mycket och länge på dem också, ska utvärdera senaste skivan om nåra minuter
boom skrev:OliverBjuhr skrev:Haha trodde aldrig att Infected Mushroom var speciellt intressant på ett HIFI forum!
Har lyssnat mycket och länge på dem också, ska utvärdera senaste skivan om nåra minuter
Det är väl att den inte är så förbaskat komprimerad och att dom spelar avgrunds djup bas så alla ino älskare kan få testa sina bas system men det finns annan musik man kan göra det med sätt på prodigy senaste invaders must die så får ni en massiv bas och mera tyngd i musiken .
OliverBjuhr skrev:boom skrev:OliverBjuhr skrev:Haha trodde aldrig att Infected Mushroom var speciellt intressant på ett HIFI forum!
Det är väl att den inte är så förbaskat komprimerad och att dom spelar avgrunds djup bas så alla ino älskare kan få testa sina bas system men det finns annan musik man kan göra det med sätt på prodigy senaste invaders must die så får ni en massiv bas och mera tyngd i musiken .
Tänker ofta på musikaliskt, jazz osv innom HIFI..
Har insett att det är verkligen skillnad på kvalitet och kvalitet!
CD eller minst FLAC (runt 20+mb per låt) kvalitet på låtarna om man ska lyssna
boom skrev:OliverBjuhr skrev:Haha trodde aldrig att Infected Mushroom var speciellt intressant på ett HIFI forum!
Återgå till Skivrekommendationer
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster