Köpte den på mediamarkt barkarby nyss, CDn (eller mastern) är från 1984 och den verkar inte vara så värst dynamiskt komprimerad. Tror inte den klipper alls faktiskt.
Kanske inte direkt fokuserad på välljud då det ju är rock, men hans låtar är så jäkla bra
Min plastmorsa hade nog slagit dig, hårt, men jag är inte så fanatisk så du får ha din åsikt kvar faktiskt
Jag tycker iaf att den skivan jag köpte nu låter mycket bättre än Bruce Springsteen - The Essential som verkar vara remastrad, om man jämför de låtar som finns på båda skivorna.
Jag har tyvärr inga avancerade ljudprogram på datorn så jag kan inte kolla exakt hur ljudvågorna ser ut, ni får lita på mina öron och mina piP
Den plattan sög, framförallt ljudtekniskt. Idag tycker man det låter rätt okej, en åsikt skivan delar med en mängd fonogram från den här tiden. Vet inte om man ska koppla detta till mognad, nostalgi eller om det säger nåt om förfallet på nutida mixningar.
Born in the USA är väldigt studioinspelad med massor av tricks, t.ex fick trummisen på titelspåret sitta i en "betonggarderob" för att få till det torra ljudet i trummorna.
Medans The river innehåller fantastiskt autentisk rumsinformation.
Mediamarkt tycks emellanåt rea ut gamla, det vill säga icke ommastrade, cd-utgåvor. Kanske köper de in gamla lager? Det är i alla fall finfina tillfällen att köpa oförstörd musik - ibland för en Selma per skiva. Jag köpte ett tiotal sådana skivor för ett par år sedan i Stockholm, och gjorde också några fynd i Berlin och Hamburg senast.
mediamarkt är lite lustiga. Köpte en binge skivor för 19:90 kr styck, efter jul.
Fina utgåvor av nästan nya skivor. En annan gång har jag köpt bluesskivor på
CD i typiska AAD utgåvor. Du kanske har rätt?
Aber selbstverständlich! En extra koll så här på kvällskvisten bekräftar att "Born in the USA" aldrig har remastrats i USA och Europa. Det tycks möjligen finnas en eller två japanska utgåvor från senare år som är unika.