Moderator: Redaktörer
petersteindl skrev:Tack Bertil för saklig och korrekt info.
Men vem har hittat på sagorna?![]()
Mvh
Peter
BertilAlving skrev:För övrigt, det slår mig att jag redan för flera år sedan, efter påstötningar från faktisktmedlemmar, lovat att ge lite insider information om Cantate Domino. Nu ska jag äntligen försöka att leverera lite sådant inom en nära framtid, hedersord!
Mvh,
Bertil
hifikg skrev:petersteindl skrev:Tack Bertil för saklig och korrekt info.
Mvh
Peter
Det är sådan mytbildning som uppstår kring fantastiska produktioner, personer, produkter och prestationer, en vacker dag kommer det skrönor om Äggen som kommer få dig att häpna, en del kommer du dementera andra kommer du låta leva för att odla myten(Tror jag)
Nattlorden skrev:hifikg skrev:petersteindl skrev:Tack Bertil för saklig och korrekt info.
Mvh
Peter
Det är sådan mytbildning som uppstår kring fantastiska produktioner, personer, produkter och prestationer, en vacker dag kommer det skrönor om Äggen som kommer få dig att häpna, en del kommer du dementera andra kommer du låta leva för att odla myten(Tror jag)
Typ den där om den gigantiska genmanipulerade hönan som värper dem?
Almen skrev:BertilAlving skrev:För övrigt, det slår mig att jag redan för flera år sedan, efter påstötningar från faktisktmedlemmar, lovat att ge lite insider information om Cantate Domino. Nu ska jag äntligen försöka att leverera lite sådant inom en nära framtid, hedersord!
Mvh,
Bertil
Så trevligt.
hifikg skrev:Vem är dagens motsvarighet till Alving och Palmkrantz? Löhr?
PekkaJohansson skrev:hifikg skrev:Vem är dagens motsvarighet till Alving och Palmkrantz? Löhr?
En skojfrisk hifikg på första advent?
Med vänlig hälsning
Pekka
hifikg skrev:PekkaJohansson skrev:hifikg skrev:Vem är dagens motsvarighet till Alving och Palmkrantz? Löhr?
Med vänlig hälsning
Pekka
Ha, ha, det var en gammal kommentar och långt innan han kluddade på Voyage. Vet inte vilken del han är ansvarig för. Lyssnade på den igår natt och på relativt låg volym är den utståbar, så kanske.
PekkaJohansson skrev:hifikg skrev:PekkaJohansson skrev:
Med vänlig hälsning
Pekka
Ha, ha, det var en gammal kommentar och långt innan han kluddade på Voyage. Vet inte vilken del han är ansvarig för. Lyssnade på den igår natt och på relativt låg volym är den utståbar, så kanske.
Såg nu att kommentaren var gammal men sakernas tillstånd är desamma. Medan Alving och Palmcrantz har gjort en lång rad akustiska inspelningar samt överföringar i världsklass är de studioproduktioner som Löhr gjort allmänt taffliga ljudkvalitetsmässigt. Det finns heller ingen anledning att ändra omdömet om det usla ljudet på "Voyage" (Löhr står för ljudteknik och mixning) som förstås inte blir bättre av att avlyssnas på svag nivå.
Strängt men rättvist, sa han som förbjöd katten att bada.
Med vänlig hälsning
Pekka
Wictor skrev:Skivan (SACD Hybrid) finns att köpa på Ginza för 39:-
https://www.ginza.se/product/oscars-mot ... no/117230/
Köpte den innan jul och såg nu den här tråden, roligt att läsa.
bomellberg skrev:BertilAlving skrev:Det finns överhuvudtaget massor att berätta och klargöra beträffande olika utgåvor av Cantate Domino. Om ni bara kan ge er lite till tåls så lovar jag att komma med ganska "fet" och förmodligen överraskande info om dessa utgåvor...
Det är ovanstående som får faktisktianen inom mig att inte kunna sova om nätterna.
Återgå till Skivrekommendationer
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster