*KLONK*
Moderator: Redaktörer
BORIS skrev:Att kritiken mot DL skulle bestå av att de är högst mediokra musiker är nog mest påhitt, tvärtom verkar många villigt erkänna deras skicklighet. Även de som inte finner nöje att lyssna på deras musik. Det är ju som bekant så med musik, upplevelsen kan vara medioker trots individuell skicklighet hos musikerna.
Annars brukar dynamik här på faktiskt.se vara något av en knäckfråga, dålig dynamik och det är i princip ''olyssningsbart'' oavsett övriga kvaliteter.
Vad säger ni Dirty Loops-diggare?
Edit, kan tillägga att DL's album Loopified har ett DR värde på 6 vilket får ses som ordentligt komprimerat och säkert kategoriserats som ''söndermastrad'' av många
BORIS skrev:Tråkigt för dom som gillar DL och sett fram emot nytt material.
Lätt att vara efterklok men måste ändå säga att jag inte är särskilt överraskad. Har hela tiden tyckt att det kreativa drivet saknats i det man hört och att allt för stort fokus legat på deras musikaliska talang. Talang är fint och själv kan bara drömma om den men det krävs något mer för att inte bara lyckas utan också för att det ska bli intressant och spännande. Det tycker jag DL saknat.
Nu kan ju “creational differences“ betyda allt ifrån just det till regelrätta bråk och att de helt enkelt inte står ut med att se varandra och man kan alltid hoppas att de nu hamnar i sammanhang med andra musiker som har någon av de pusselbitar som saknades i DL. Kanske var detta det bästa som kunde hända
Tompa_39 skrev:Hah!
Har ju glömt denna ju:
Visst låter det bra...jag menar ur hifi-synpunkt?[ YouTube ]
PerStromgren skrev:Quincy Jones Productions? Är dom i sånt fint sällskap?
Återgå till Skivrekommendationer
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster