Moderator: Redaktörer
dawen skrev:Danko Jones - Sleep is the enemy är en kanonplatta, precis som föregångaren We sweat blood!![]()
Både låtar som är jävligt rakt på, som på förra plattan, men lite mer experimentella grejor (för att vara Danko).
Rookie skrev:Vad sägs om Talisman?
Edit: Fan vad nasty jag ser ut....
-distortion- skrev:Ripakt skrev:Slipknot skulle jag inte på något sätt kunna kalla hårdrock!
Jo, nog är det hårdrock allt. Allt med bitande gitarrer är hårdrock, eller hård rock. Jag själv avskyr den kommersiellt-bajs-hårdrock-scenen, men det hör inte hit.
Sen kan ju för tillfället hårdrock vara pop, eftersom det än en gång har blivit kommersiell listmusik.
Populärmusik är ju pop, och om hårdrock är populärt så.. ja, pop.
Michaels skrev:Meshuggah....
Helt härliga takter att lyssna till..
Riff som kan ligga på 5/4 och raka trummor osv..
Trummisen är ju en värld för sig..
Köp vilken skiva som helst med dem..
Det är hård musik!!!
phloam skrev:Michaels skrev:Meshuggah....
Det är hård musik!!!
Matematik-metal?(fråga, inte påstående då jag tyvärr hört för lite av dem!)
dimitri skrev:Rage against the machine
den med en brinnande buddistmunk på
brukar inte räknas in i facket hårdrock
Dessutom prisad av TNT för audiofila kvaliteter
Edit: Lyssnar på den nu: Den verkar inte komprimerad eller kanske lite. Enorma kontraster, den börjar lågt (svagt), justera inte volymen under inledningen!
Michaels skrev:Meshuggah....
Det är hård musik!!!
Bill50x skrev:Julian skrev:En annan grupp jag varmt kan rekommendera är Black Mountain.
Klassisk, flummig 70-talshårdrock med otroligt sväng.
Varför inte lyssna på Mountain - äkta 70-talsrock
/ B
data_foggen: Hur är In flames senaste skivor? Jag gillar Whoracle väldigt mycket men där är väl inte inspelningen någon höjdare (har bara lyssnat i butik). Överbevisa mig gärna, men är det inte så att det var bättre förr vad gäller In Flames? Jag har hört de låtar som hörts i radio och saknar melodierna som är så grymt bra på Whoracle. Det är ösigt, men liksom inte så mycket känsla eller unikt.
data_foggen skrev:"Colony" och "Reroute to remain" är stenhård hårdrock (he he) spelat i dur. Jag blir glad av att höra dessa två plattor.
Ljudet på Colony är trevligt och inte så skitigt som på den senaste plattan, Come Clarity.
Har haft lite problem att få tag på Whoracle tidigare pga restnoteringar, men jag ser att Ginza har den nu.
In Flame är rätt kul att lyssna på för de vill utvecklas hela tiden och det dyker upp några små överraskningar på varje platta t.ex. Lisa Miskovsky på Come Clarity.
Rock On!
//Hans
Kribban skrev:Sitter just nu och lyssnar på "Saxon - Power and the glory". Jag hade denna skiva på vinyl när jag var 15-16 år och den är bara alldeles underbarJag får ståpäls och inte nog med det så låter det bra med
![]()
MVH Christer
Tengil skrev:Har du original cd, från åttiotalet? jag köpte en version som säkert är (remastrad) och den är på vanligt manér diskanthissad och låter ansträngd, annars håller jag den som en av de bästa (på åttiotalet åtminstone) saxonplattorna.
Vh Christer
Återgå till Skivrekommendationer
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster