det värsta med Bruce Springsteen är Ulf Lundell
Där kan man bara instämma. Riksslusken...
JohanR
Moderator: Redaktörer
Och vad är sambandet? Lundell -- Springsteen alltså??RJohan skrev:det värsta med Bruce Springsteen är Ulf Lundell
Där kan man bara instämma. Riksslusken...
JohanR
Nefilim skrev:Och vad är sambandet? Lundell -- Springsteen alltså??
Bill50x skrev:Nefilim skrev:Och vad är sambandet? Lundell -- Springsteen alltså??
Bland annat så gav Springsteen ut en akustisk skiva med ganska mörka texter (Nebraska) och då satte sig Uffe sig direkt i studion och gjorde en liknande platta (som jag inte minns namnet på just nu...)
/ B
Bill50x skrev:Nefilim skrev:Lundells texter är väl överlag mörka!
"Snön faller och vi med den" ?
/ B
PekkaJohansson skrev:Svante: texten i "Born in the USA" är ironisk, och ska alltså tolkas som kritik mot olika amerikanska företeelser.
Chris_Lymme skrev:
Hursomelst tror jag inte att man kan lära sig att gilla Springsteen om man inte alls känner sig dragen till det när man lyssnar på honom.
Chris_Lymme skrev:Det var överraskande för Nebraska är väl inte hans mest lättillgängliga skiva, precis, med det dåliga ljudet och mumlande sången.
enJohn skrev:Har dock svårt att tro att många som gillar Pengabrorsan också gillar bossen.
subjektivisten skrev:Jag försöker lyssna på Magic men det är då bedrövligt ljud att jag har svårt att lyssna normalt![]()
Någon mer som stör sig på det?
pick-me-up skrev:subjektivisten skrev:Jag försöker lyssna på Magic men det är då bedrövligt ljud att jag har svårt att lyssna normalt![]()
Någon mer som stör sig på det?
Jag köpte den i förrgår för 99 kronor på Media Markt. Den är hyfsad bra, men ljudet är inte så lyckad, precis som du nämner.
Det tar bort mycket av njutningen.
Det är mycket märkligt att med alla pengar som finns har man misslyckats med att få bra ljud.
Men det gäller inte bara hans musik. Det mesta som går att köpa håller inte måttet.
Därför behövs det olika audioforum där man kan lista skivor med välljud.
Som till exempel på ett hyfsad ljud skulle jag rekommendera Sonys The Essential serie. Det är möjligt att precis alla skivor är inte lika bra, men det finns ändå väldigt många fina plattor i den serien.
Dessutom säljs dem ofta på mycket fördelaktiga priser.
En välmatad dubbel-cd får man ofta för 99 kronor.
Och ofta är musiken väldigt bra utvald och räcker mer än väl om man vill ha bara en samlingsplatta av någon artist.
Springsteen har också en i den serien. Välj då helst den som innehåller en bonus-cd också. Då får ni många bra låtar som inte går att få tag på ett annat sätt.
Återgå till Skivrekommendationer
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 19 gäster