Moderator: Redaktörer
RJohan skrev:Jag fick hem 'Fleetwood Mac - Pious Bird Of Good Omen' på vinyl igår. Några riktigt härliga 'skitiga' blueslåtar med. De måste vara det bästa brittiska bluesbandet på 1960-talet(?). Synd att de blev så kass sen efter att Peter Green slutade...
JohanR
Jara skrev:Tjena.
Jag är redo att utforska en ny genre och skulle gärna ha lite tips på bra blues. Den får gärna vara lite skitig...
/Daniel
Magnuz skrev:JTarnstrom skrev:Orkar inte plöja igenom hela tråden men jag är nästan säker på att någon har föreslagit BB King
Jo. Närmare bestämt i tredje inlägget.
JTarnstrom skrev:En man som många har missat är Son Seals. Köp live-plattan på Alligator. Brutal. Mer närvarokänsla går inte att få. Son har en underbar röst, lite soulig, men hans gitarr, för att göra en jämförelse med Collins, känns snarare som en styckmördare som går loss på en kropp med motorsåg.
Tärnström
Wideglide skrev:Försök få tag i gitarrtillverkaren Fenders jubileums-dvd från när Stratocastern fyllde 50. Där är Gary Moore med (på en gammal stratta) och kör en version live av "Red House" ni sent lär glömma...
Zzombie skrev:Billie Holiday kanske...
Återgå till Skivrekommendationer
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 24 gäster