KISS

Rekommendationer på bra skivor. Allt från mono till mulitikanal.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
subsand

Inläggav subsand » 2007-10-17 19:57

Ronnie skrev:Haha! Den låten och scenkostymerna passar väl.. sådär ihop. :lol:

Kolla in den här rysligt roliga intervjun jag hittade:
Kiss Tomorrow show with Tom Snyder part 1

Skitrolig intervju ju! :D

Har lyssnat en del på creatures of the night nu Trummorna är verkligen stoora. Måste ha haft den på ett c60 när jag var liten för jag kände direkt igen alla låtarna inte bara hitsen.

PekkaJohansson
Popkulturist

Inläggav PekkaJohansson » 2007-10-17 19:58

När vi nu talar Judas kan jag rekommendera förstautgåvorna på cd av de tre albumen "British Steel", "Screaming for Vengeance" och "Defenders of the Faith". Jag har på senare tid spelat "United" och "You've Got Another Thing Comin'" från "British Steel" när jag har haft folk hemma. Det är inte ofta man kan spela populärmusik särskilt högt. Med "United" kan man nästan öronbedövande högt utan störande oljud. Det är faktiskt sången som låter minst naturlig. Särskilt roligt är att hi-haten låter som den ska och inte är sönderprocessad som på nästan alla nya inspelningar. Men, hittar jag "British Steel" på original-LP för en tjuga eller mindre får jag väl köpa den för att göra den obligatoriska jämförelsen...

Med vänlig hälsning

Pekka, som trots massa knaster avnjöt Bobby Vee på mono-LP i går
Kan inte leva utan pop

Användarvisningsbild
subjektivisten
Semesterfirare

Inläggav subjektivisten » 2007-10-17 21:43

Pekka, den Judas vinylen du främst ska leta efter är nog Sin after sin. Vad jag läst så är original CDn från en dålig master och därför låter inte vidare bra. Lyssna själv nyss på Screaming for Vengeance vinylen och den låter mycket bra på original Uk CBS släpp.
Ino i32s*(med ES filter), pY-4, cr80s, Nad 208, Rotel 1090, Pioneer 668, Denon 2106.

Användarvisningsbild
Wideglide

Inläggav Wideglide » 2007-10-17 21:51

Åter till Kiss:
Min nya kärra av amerikansk modell har orginalbandaren kvar, nån som minns de gamla 8-Track-spelarna? De var ju omoderna redan för 40 år sedan... Hursomhelst har jag lyckats få tag på mitt första band: Kiss debutplatta på 8-Track! Gissa om den ska spelas i Buicken... :D
"..klä ditt rum med Rockwool"
Stig Carlsson
Civ.ing.

Falkis
Forumpoet

Inläggav Falkis » 2007-10-24 19:25

vet nån varför det hetere ÅTTA-track? jag har nämligen funderat på det ganska mycket sedan jag "upptäckte" dessa kassetter? på nätet. det är ju verkligen inte fråga om åttakanalsljud.

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick

Inläggav Bill50x » 2007-10-24 19:38

Falkis skrev:vet nån varför det hetere ÅTTA-track? jag har nämligen funderat på det ganska mycket sedan jag "upptäckte" dessa kassetter? på nätet. det är ju verkligen inte fråga om åttakanalsljud.

Åtta kommer ifrån att det finns fyra parallella stereospår på bandet, om jag minns rätt.
Läs mer här... http://en.wikipedia.org/wiki/Stereo_8

/ B

Användarvisningsbild
Wideglide

Inläggav Wideglide » 2007-11-10 11:06

Nån som kan tipsa om 8-tracks? Börjar bli trist att bara ha en, även om det är Kiss... :?
Stig Carlsson
Civ.ing.

Användarvisningsbild
Konrad

Inläggav Konrad » 2008-01-03 12:36

Håller Destroyer som bästa plattan fortfarande. Märker dock att om jag idag sätter på en Kiss-platta så är det framförallt The Elder. Denna platta som alla verkar hata. Tycker själv att den måste vara en av de mest underskattade plattorna någonsin!
F.ö. är ju Ace fortfarande efter alla dessa år en av mina favvogitarrister. Tämligen sloppy i sitt framförande, men med den känsla och attityd som är ett måste i min värld. Ace och Fast Eddie Clarke, det är grejer det!

Användarvisningsbild
Wideglide

Inläggav Wideglide » 2008-01-03 14:27

Såg en konsert med Motörhead precis när Fast Eddie hoppat av, kan ha varit -83? Ersättaren Brian Robertson (ex.Lizzy) var så kass!!! Skitfull och kunde inte låtarna.... Saknaden var enorm...
Stig Carlsson
Civ.ing.

Användarvisningsbild
Rocker

Inläggav Rocker » 2008-01-03 21:13

Men skivan med Brian Robertson "Another perfect day" är rätt bra. Lite kul att höra en bra gitarrist i ett band som Motörhead. Brian R vägrade att spela Ace of spades och andra äldre låtar ibland. Jag har en polare som äger det mesta av Motörhead och han har någon bootleg där Brian R börjar spela samma låt flera gånger efter varandra. Lemmy säger åt honom varje gång. En annan sak som retade Lemmy var att Brian R uppträdde med trikåer och andra töntiga kläder på scen.

Användarvisningsbild
Wideglide

Inläggav Wideglide » 2008-01-03 22:50

Visst var 80-talet härligt ibland... :D
Stig Carlsson
Civ.ing.

Användarvisningsbild
Rocker

Inläggav Rocker » 2008-01-03 23:46

Ja!

Föregående