soundbrigade skrev: är väl när Beatlarna började blanda starkare drinkar som musiken blir riktigt intressant...

Moderator: Redaktörer
soundbrigade skrev: är väl när Beatlarna började blanda starkare drinkar som musiken blir riktigt intressant...
Max_Headroom skrev:Hoppade du över Art of Noise?
:Dsoundbrigade skrev:Trodde någon skulle vara hätsk för att jag skrev ner tidiga Beatles så totalt.
Harrisson verkar ha varit rejält otrevlig, och dessutom ingen stjärna på gitarr. Lyssna på gitarrsolot på Taxman - det är McCartney som spelar det.soundbrigade skrev:Sådär var Beatles genomspelade:
Beatles - White Hade bara CD2. Ett riktigt kul album där beatlarna härmar diverse grupper och musikstilar.
Beatles - Abbey Road
Beatles - Magical Mystery Tour En av mina absoluta Beatles-favoriter.
Beatles - Let It Be
Inser när jag lyssnar att jag tycker mycket om McCartneys låtar liksom de få som Harrison legat bakom. Kan tänka mig att Lennon var en uppblåst skit som bara hade turen att få jobba med tre sansade och intelligenta grabbar.
Som sagt de senare Beatlesplattorna är mer angenäma för mig är den engelska "svensktoppsdyngan" de producerade i början.
På a svarar jag Revolver, och på b svarar jag... Meskalin.LÄXA: På vilken Beatlesplatta dyker låten "Tomorrow Never Knows" upp?
ÖVERKURS: Varför dyker den upp under M hos Soundbeaver?
Tomorrow Never Knows är dock en LSD-låt.soundbrigade skrev:Monsoons tolkning är så otroligt utflippad att man kan ana att de bara hade haschrök att andas i studion. Betonar att man tolkar Tomorrow på ett fantastiskt sätt.
Almen skrev:Tomorrow Never Knows är dock en LSD-låt.
Just ja, jag kände igen den men kunde inte placera den.PekkaJohansson skrev:Och omkring tio plattor från höger i samma rad hittar vi bestämt Hansson & Karlsson!
subsand skrev:Kul projekt, men vilket tempo!
soundbrigade skrev:subsand skrev:Kul projekt, men vilket tempo!
Långsamt eller snabbt (vad det nu heter på musikiska - Adagio och Pianissimo kanske???).
Jag har all tid i världen; sitter hemma och söker jobb, vilket är lika meningsfullt som att bygga högtalarkablar som filtrerar bort omusikaliska elektroner (http://www.bybeetech.com/ourtech.asp). För fasen gubbs - svara inte på mitt TROLLeri nu bara.
Återgå till Skivrekommendationer
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster