"Folk Singer" med Muddy Waters på "guldskiva" from Mobile Fidelity.
Minns jag rätt så utgick de från masterbandet.
Låter fantastiskt "rent" och dynamiskt.
Moderator: Redaktörer
i skrev:"Folk Singer" med Muddy Waters på "guldskiva" from Mobile Fidelity.
Britt-Gunnar skrev:i skrev:"Folk Singer" med Muddy Waters på "guldskiva" from Mobile Fidelity.
är inte det ett signum för Mobile Fidelity att utgå från mastern?
Lyssnade lite på skivan på youtube, lät så intressant att det blev ett köp och ett konto på Nettwerk (som var lite svårt att skapa, man får mata in alla adresser och uppgifter utan åäö). Nu laddas FLAC-skivan ner... Får packa upp zipen och lyssna imorgon!Koffe skrev:En bloggartikel jag har skrivit där jag berör Ongiara (och det finns en "köp-som-flac"-länk): - Det är ju elementärt, käre Nettwerk! Dessvärre är det inte tok-rea på dollar längre. Jag köpte mitt ex. för 74 sek. Nu blir det nog lite dyrare.
Koffe skrev:Jag köpte FLAC 24bit 96kHz när jag testade ljudkort.
Efter första genomlyssningen så kan jag säga att i varje fall några av låtarna var bra. Måste bara klaga på taggningen av FLAC-filerna. Ska det vara så svårt att tagga upp rätt?Koffe skrev:Det kommer att vara värt jobbet. Jag törs lova
Jag har säkert frågat efter det förr, men finns det några vettiga program att tagga om filerna?Album: Ongiara
Artist: Music
Genre: No Genre
rqu skrev:Jag har säkert frågat efter det förr, men finns det några vettiga program att tagga om filerna?
celef skrev:vilka plattor har den allra bästa ljudkvalitén?
oavsett musikalisk kvalitét alltså
Återgå till Skivrekommendationer
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 14 gäster