Moderator: Redaktörer
shifts skrev:Fratres är verkligen superfin. Du köpte väl en inspelning av det stycket för
inte så länge sedan, hur var det?
Britt-Gunnar skrev:jepp förs en Naxonutgåva för 10kr sedan en lite dyrare Telarcutgåva, jag tycker i många fall att det kan vara lika intresant att jämföra ett stycke med olika dirigenter/orkestrar som två olika stycken
phloam skrev:perstromgren skrev:Just det, glöm inte att man inte bara ska titta i techno-hyllan utan också i hyllan för, ehrm..., konstmusik.
Philip Glass...!
Bill50x skrev:phloam skrev:Philip Glass...!
Varför tänkte jag inte på den, lyssna tex på Koyaanisqatsi
verb skrev:Jag har en förkärlek för monotoni, i alla genrar, och skulle varmt uppskatta skivtips/artist tips!
verb skrev:Shifts, jag kom på vad han kallade sig (min internet bekant som gjorde drone)! mindscream
hittade en referens tillomed... men det stod att siten där man hittade honom (ambiens.org) varit nerlagd sen april 2003)
shifts skrev:Bill50x skrev:phloam skrev:Philip Glass...!
Varför tänkte jag inte på den, lyssna tex på Koyaanisqatsi
Mmm, tyvärr den enda bit musik från Philip Glass jag äger, men bra är den.
Faktum är att det är en av de skivor som blommade ut rejält när jag fick
mina piP i arsenalen. Tyckte alltid den var lite småtrist inspelad förut. Inte då.
Vee-Eight skrev:Får jag föreslå LTS:s tonsvepsskiva? Den har försatt en stor skara entusiaster i dregglande trans vid åtskilliga tillfällen.
Chopha skrev:Sunn O))) lägger även jag ett gott ord för!
Kolla även upp:
-Khanate som faller under genren Extreme Drone = mycket bra musik
-Sunn O))) släppte under ett samarbete med Boris en skiva som heter Altar. Mycket bra Drone...
-Earth är inte lika stökiga/ mörka som de ovan nämnda grupperna utan spelar en mer lättsam form utav Drone.
/Christopher
shifts skrev:Chopha skrev:Sunn O))) lägger även jag ett gott ord för!
Kolla även upp:
-Khanate som faller under genren Extreme Drone = mycket bra musik
-Sunn O))) släppte under ett samarbete med Boris en skiva som heter Altar. Mycket bra Drone...
-Earth är inte lika stökiga/ mörka som de ovan nämnda grupperna utan spelar en mer lättsam form utav Drone.
/Christopher
Drone metal skulle man väl nästan kunna lägga till, eller doom drone i
Sunn 0)))s fall. Riktigt trevligt är det iaf, så bra tipsat!
Har Khanates Things Viral på vinyl. Kan vara något av de tyngsta jag har i
min samling.
Att jag lägger mig i lite besserwisseraktigt med benämningen är för att kalla
det ovanstående rätt och slätt för "drone" känns missvisande. Det finns ju
bra mycket mer lättsmält musik med drones än Earth exempelvis.
Återgå till Skivrekommendationer
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster