meanmachine skrev:Nils Lofgren acoustic live
Tackar!!

/stefan
Moderator: Redaktörer
stefanolo skrev:meanmachine skrev:Nils Lofgren acoustic live
Tackar!!You made my day. Grymt bra! Lyssnar nu på den streamad från Spotify Premium till min Squeezebox.
/stefan
MichaelG skrev:Gorgen skrev:MichaelG: Du väcker ett habegär hos mej. Jag skulle uppskatta om du kan specifisera vilken utgåva du syftar på.
/gorgen
Denna (tillsammans med musik från Borodins Prince Igor) är med Robert Shaw och Atlanta symphony orchestra. Den är utgiven 1978 och skivnummer är CD-80039.
Hälsn. Michael
phloam skrev:Vågar inte ge direkta rekommendationer, men jag skulle tro att Laurie Anderson gett ut en del skivor med riktigt god inspelningskvalitet? Speciellt senare, och inte minst album som är Live.
Klassikern Big Science har ju kommit ut i remastrad utgåva, resultat vet jag ej.
Kan nån bekräfta?
Panelguy skrev:phloam skrev:Vågar inte ge direkta rekommendationer, men jag skulle tro att Laurie Anderson gett ut en del skivor med riktigt god inspelningskvalitet? Speciellt senare, och inte minst album som är Live.
Klassikern Big Science har ju kommit ut i remastrad utgåva, resultat vet jag ej.
Kan nån bekräfta?
"Bright Red" brukar finnas med på listor för ljudmässigt bra inspelade skivor, "Big Science" har jag endast på vinyl.
Panelguy skrev:"Bright Red" brukar finnas med på listor för ljudmässigt bra inspelade skivor, "Big Science" har jag endast på vinyl.
Bill50x skrev:Panelguy skrev:"Bright Red" brukar finnas med på listor för ljudmässigt bra inspelade skivor, "Big Science" har jag endast på vinyl.
Och varför kan man (du) inte bedöma en vinyl? Jag har Big Science på såväl vinyl som CD och de låter alldeles utmärkt. Likaså gör för övrigt United States Live från -84.
/ B
Panelguy skrev:Av den enkla anledningen att min GyroDec är ur funktion och det var många år sedan jag spelade just den men som jag kommer ihåg det låter den helt okeyBill50x skrev:Och varför kan man (du) inte bedöma en vinyl?Panelguy skrev:..."Big Science" har jag endast på vinyl.
steveo1234 skrev:Patricia Barber - Companion (live) / Modern cool / Forthnight in Paris (live)
Bill50x skrev:steveo1234 skrev:Patricia Barber - Companion (live) / Modern cool / Forthnight in Paris (live)
Lyssna även på liveinspelningen från The Green Mill (där för övrigt Companion är inspelad) 2006.02.20, ruskigt bra inspelning och mycket levande.
/ B
Panelguy skrev:Vilken skiva tänker du på nu?Bill50x skrev:steveo1234 skrev:Patricia Barber - Companion (live) / Modern cool / Forthnight in Paris (live)
Lyssna även på liveinspelningen från The Green Mill (där för övrigt Companion är inspelad) 2006.02.20, ruskigt bra inspelning och mycket levande.
Bill50x skrev:Panelguy skrev:Vilken skiva tänker du på nu?Bill50x skrev:steveo1234 skrev:Patricia Barber - Companion (live) / Modern cool / Forthnight in Paris (live)
Morellotipset Live At The Green Mill (Chicago 2006) som bara finns att köpa på nätet ( http://downloads.fastatmosphere.com/Mer ... e=PB022006 ). Väl värd USD13 för flac.
/ B
steveo1234 skrev:Infected mushroom´s alla skivor
Chris Jones - Roadhouses & automobiles
Norah Jones - Come away with me
Patricia Barber - Companion (live) / Modern cool / Forthnight in Paris (live)
Xenomorph - Qlippoth
Son Kite - Colours
_Fredrik_ skrev:steveo1234 skrev:Infected mushroom´s alla skivor
Chris Jones - Roadhouses & automobiles
Norah Jones - Come away with me
Patricia Barber - Companion (live) / Modern cool / Forthnight in Paris (live)
Xenomorph - Qlippoth
Son Kite - Colours
Återgå till Skivrekommendationer
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster