Moderator: Redaktörer
Magnus skrev:Simple Minds "in the city of light" är grymt bra
phloam skrev:Den där Black Sabbath-skivan med måne på, vad heter den, som är icke rumsren för Sabbath-fans eftersom den genererar pengar till nån skitstövelmanagertyp.... men det ska vara en bra live-platta har jag hört
LEXrasta skrev:Bob marley /babylon by buss e nog bland den bästa live platta jag hört.....Sen att den låter bra med e ju ett stort pluss..![]()
/Danne
PekkaJohansson skrev: Med risk för att upprepa mig utser jag till bästa live-skiva ingen mindre än:
Johnny Cash At Folsom Prison! (applåder och jubel!)
Andra sidan av Marillions "Real To Reel" (strålande titel!) går inte av för hackor den heller. Recitationen och orgeln i "Forgotten Sons", publikresponsen i "Garden Party" och övergången till avslutande "Market Square Heroes" är fina ögonblick.
Med vänlig hälsning
Pekka
Piotr skrev:Alchemy med Dire Straits, no comments!
...
/Peter
Ozzmo skrev:Bra musiksmak ni har.....
Peter Gabriel - Secret World
AnotherDrinkPlease skrev: Talking Heads, ... Stop making sense
/Christian
Den där Black Sabbath-skivan med måne på, vad heter den, som är icke rumsren för Sabbath-fans eftersom den genererar pengar till nån skitstövelmanagertyp.... men det ska vara en bra live-platta har jag hört
Om det är LivE EviL du menar så, Ja!
Rocker skrev:Den där Black Sabbath-skivan med måne på, vad heter den, som är icke rumsren för Sabbath-fans eftersom den genererar pengar till nån skitstövelmanagertyp.... men det ska vara en bra live-platta har jag hört
Om det är LivE EviL du menar så, Ja!
Den med månen heter "Live at last". Den finns tydligen som en dubbelcd med extraspår numera.
Ja även jag tycker att Live Evil är bra!
Och PF Pulse, PF Delicate sound of thunder!
För att klargöra gällande live-plattor:
Först kommer:
Deep Purple: Made in Japan
Sen kommer ingenting
sen kommer ingenting
och sen kommer utan inbördes ordning:
Motörhead: No Sleep ´til Hammersmith
Saxon: The Eagle has Landed
Rush: All the World´s a Stage
Pink Floyd: Pulse
Kiss: Alive (1)
AC/DC: If You Want Blood...
Led Zeppelin: The Song Remains The Same
Thin Lizzy: Live and Dangerous
ZZ Top: Fandango
Kände inte till det där om Motörhead och Lizzy-liven...
Synd.. Men de är (liksom Live Evil) bra plattor ändå...
TCM skrev:Hetsporren skrev:Dag Vag: Scenbuddism
Den hade jag glömt bort - jag har den ute i garaget tror (får damma av den). Den spelades mycket runt 1980 hemma hos mig. Såg dom även live i Norrköping ca 1982.
Rocker skrev:Thin Lizzy "Live and Dangerous" är ju bland de bättre. Tyvärr är det ganska osäkert om det är en riktig liveskiva. Tydligen sysslade man med pålägg vad gäller gitarrerna. Det är emellertid inte bekräftat!
Motörhead "No sleep til Hammersmith". Har man också gjort pålägg på!
Deep Purple "Made in Japan" räknas som kanske den bästa liveskivan. Den är äkta utan pålägg.
Phloam:Den där Black Sabbath-skivan med måne på, vad heter den, som är icke rumsren för Sabbath-fans eftersom den genererar pengar till nån skitstövelmanagertyp.... men det ska vara en bra live-platta har jag hört.
Du menar nog Black Sabbath "Live at last". Den ska vara usel har jag hört, vad gäller ljudet. Men jag har inte hört originalet.
Wow, den har jag inte sett - låter skoj!phloam skrev:Håller just på att lyssna på:
...och det är en sällsam upplevelse, suggestivt berättande snarare än musik. Torr humor men ändå vasst. 5 låtar in är jag fortfarande som fastnaglad. Återkommer med samlat intryck, men jag känner att plattan måste nämnas här
ellerGood evening. This is your Captain.
We are about to attempt a crash landing.
Please extinuish all cigarettes.
Place your tray tables in their upright, locked position.
Your Captain says: Put your head on your knees.
Your Captain says: Put your head on your hands.
Captain says: Put your hands on your head. Put your hands on your hips.
Heh heh.
I no longer love the color of your sweaters.
I no longer love the way you hold your pens and pencils.
I no longer love it.
Your mouth. Your eyes.
The way you hold your pens and pencils.
I no longer love it. I no longer love it.
Ord!phloam skrev:Bara att inse att Laurie Anderson är en av de coolaste artisterna som finns
TCM skrev:En som inte har dykt upp än är:
Tom Waits - Nighthawks at the Diner
Jag fick precis reda på (från wikipedia) att den inte är live-live utan live i studio inför en mindre publik (men jag tycker att den platsar ändå). Introt till "Better off without a wife" är oslagbart
mapem skrev:TCM skrev:En som inte har dykt upp än är:
Tom Waits - Nighthawks at the Diner
Jag fick precis reda på (från wikipedia) att den inte är live-live utan live i studio inför en mindre publik (men jag tycker att den platsar ändå). Introt till "Better off without a wife" är oslagbart
Det är en kul skiva. Var säker på att den var liveinspelad på en bar eller klubb, men i en studio då, okej. Han var verkligen humorist på den tiden. Och hade klarare röst.
Återgå till Skivrekommendationer
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 20 gäster