Toto ...

Rekommendationer på bra skivor. Allt från mono till mulitikanal.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
xeizo
 
Inlägg: 2959
Blev medlem: 2005-09-12

Toto ...

Inläggav xeizo » 2006-03-06 00:23

Vad skall man säga? Alla kritiker älskar att hata, utom Aftonbladets recenscent efter senaste konserten(4+), ofta rätt "utslätat", javisst, och toppskivorna ett par decennier bakåt i tiden MEN deras sensate "Falling in Between" har något.

Vid en flyktig lyssning låter det; jaså, Toto, jaha?

ÄNDÅ har jag loopat plattan hela kvällen, den är ju f*n bra! Som i bra musik. Det är låtar läckra som gräddbakelser, och man kommer sig inte ens för att tänka på hur bra musiker dom är. DET är ett bra betyg!

LYSSNA!

Användarvisningsbild
tvett
 
Inlägg: 7003
Blev medlem: 2006-02-12
Ort: Umeå

Inläggav tvett » 2006-03-06 00:26

Vem kunde tro att de skulle släppa en ny platta... 6 år sen jag såg dem live och då såg de ut att vara redo att ramla av scen.
/J

Cygnus resurectum

Användarvisningsbild
xeizo
 
Inlägg: 2959
Blev medlem: 2005-09-12

Inläggav xeizo » 2006-03-06 00:29

Ungefär så tänkte jag också, men dom verkar ha kammat sig en hel del sen dess ...

Användarvisningsbild
Margaux
 
Inlägg: 1626
Blev medlem: 2003-12-13
Ort: Ö utanför huvudstaden

Inläggav Margaux » 2006-03-06 12:00

Tack för tipset.

Egentligen tycker jag inte om Totos perfekta ljud. Å andra sidan så är trummorna i gamla låten Rosanna en av de absolut bästa och tightaste jag hört.

Jag skall ta mig en lyssning!
Det finns bara två typer av musik. Bra musik och dålig musik.

/Joachim

Användarvisningsbild
Slartibartfast
Redaktör / Adeptfjant
 
Inlägg: 5339
Blev medlem: 2003-07-29
Ort: Magrathea

Inläggav Slartibartfast » 2006-03-06 19:21

Margaux skrev:Tack för tipset.

Egentligen tycker jag inte om Totos perfekta ljud. Å andra sidan så är trummorna i gamla låten Rosanna en av de absolut bästa och tightaste jag hört.

Jag skall ta mig en lyssning!


Ja, visst är det galet vilket sväng man kan få med shuffle+spökslag (kompet Jeff kör..)! Det är helt klart en av de snyggast+svåraste trumspelslåtarna i mina ögon, kanske inte den roligaste låten annars dock.

/J
admin


Återgå till Skivrekommendationer


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster