Moderator: Redaktörer
BengtO skrev:Sisters of mercy är mer blandning av rocknroll o pop tycker jag..
Rocker skrev:System of a down: Hypnotize samt Mezmerize är bra om du missat dom.
Rush har bra ljud på vissa av sina skivor tex "Moving pictures" samt "Permanent waves", om du gillar bra progressiv hårdrock.
PekkaJohansson skrev:Jag har lyssnat på Accept, Judas Priest och Motörhead på sistone och mitt intryck är att det i alla fall inte låter sämre än pop från motsvarande årgångar - ibland tvärtom. Hårdrocken plågas ju inte av så mycket produktionstricks som en del annan pop, utan det är ganska raka rör. Det kan ju vara trevligt ibland, som bekant. Mina cd-utgåvor är från omkring 1990.
Med vänlig hälsning
Pekka
Margaux skrev:PekkaJohansson skrev:Jag har lyssnat på Accept, Judas Priest och Motörhead på sistone och mitt intryck är att det i alla fall inte låter sämre än pop från motsvarande årgångar - ibland tvärtom. Hårdrocken plågas ju inte av så mycket produktionstricks som en del annan pop, utan det är ganska raka rör. Det kan ju vara trevligt ibland, som bekant. Mina cd-utgåvor är från omkring 1990.
Med vänlig hälsning
Pekka
Accept - Restless and wild och Judas Priest - British Steel är två fundamentala byggstenar i min musiksamling. Avnjutes år efter år
Rocker skrev:Ripakt: Symfony X kanske man skulle lyssna på? Liknar dom Dream Theater? Jag gillar progressiv metal.
viktor skrev:Var går gränsen för hårdrock? Jag menar, när blir rock hårdrock? Är Thin Lizzy verkligen hårdrock? Jag hoppades att Rundgång i TV skulle ge svaret, men de tycks anse att det mer handlar om frisyrer och kläder än musik. Och så är det kanske, attityd är viktigare än musik i vissa fall.
Jag lyssnar på Metallica, Rammstein och Slipknot. Det är hårdrock det, åtminstone ibland. Och Metallica på DVD-Audio i femkanal är inte så dumt.
Ripakt skrev:Slipknot skulle jag inte på något sätt kunna kalla hårdrock!
-distortion- skrev:Ripakt skrev:Slipknot skulle jag inte på något sätt kunna kalla hårdrock!
Jo, nog är det hårdrock allt. Allt med bitande gitarrer är hårdrock, eller hård rock. Jag själv avskyr den kommersiellt-bajs-hårdrock-scenen, men det hör inte hit.
Sen kan ju för tillfället hårdrock vara pop, eftersom det än en gång har blivit kommersiell listmusik.
Populärmusik är ju pop, och om hårdrock är populärt så.. ja, pop.
Återgå till Skivrekommendationer
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 19 gäster