Kan Yello eller dire straits (remastered) vara nåt

Moderator: Redaktörer
jannemannen skrev:Min första testlåt jag brukar bränna av är med Lene Marlin, "A Place Nearby" ! Låt nummer 10 på hennes skiva "Playing my game"... På just den låten så är det djup och ren bas, och hon sjunger helt fantastiskt ! Ju starkare man spelar desto bättre !
Förövrigt blir det väl det vanliga.. Dire Straits, Martin Taylor, Steely Dan, Madonna...
Mvh/Janne
Nefilim skrev:Opus 3 spelar ju bara in "skitmusik" men med bra produktion! Miin åsikt!
Jag skulle gissa att det är Erich Kunzel som står bakom den och att den givits ut av Telarc.Kraniet skrev:såg nyss superman returns och kom att tänka på en samlingsskiva med massa filmmusik. En rätt så gamal skiva (80-tal?) med musik bla från superman (ledmotiv) empire strikes back osv. Skivan har en medföljande varningstext om att den är väldigt dynamisk och att man lätt kan förstöra sina högtalare om man inte är försiktig.
Att hitta den skivan verkar dock lättare sagt än gjort. Verkar inte säljas nånstans och är således lite obskyr. Men nån här kanske äger ett exemplar?
Alexi skrev:Jag skulle gissa att det är Erich Kunzel som står bakom den och att den givits ut av Telarc.Kraniet skrev:såg nyss superman returns och kom att tänka på en samlingsskiva med massa filmmusik. En rätt så gamal skiva (80-tal?) med musik bla från superman (ledmotiv) empire strikes back osv. Skivan har en medföljande varningstext om att den är väldigt dynamisk och att man lätt kan förstöra sina högtalare om man inte är försiktig.
Att hitta den skivan verkar dock lättare sagt än gjort. Verkar inte säljas nånstans och är således lite obskyr. Men nån här kanske äger ett exemplar?
Den finns att få tag i i många olika utföranden här hittade jag en samling tex:
http://www.cduniverse.com/search/xx/mus ... ection.htm
Hm ja med tanke på att du kan köpa den från länken jag gav för <200kr så...andy skrev:Finns på Megastore!
Kunzel Erich/ cincinnati Pops Orchestra - Ultimate Movie Music Collection [4cd Set] 2006 CD
415:- Är den värd det??
Mvh Anders.s
Hm ja med tanke på att du kan köpa den från länken jag gav för <200kr så...
Nefilim skrev:Jag har alltid hävdat Madonnas "Ray Of Light".....basgångarna på denna CD avslöjar en dålig anläggning direkt.
Återgå till Skivrekommendationer
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 25 gäster