Skiva värd att leta upp?

Rekommendationer på bra skivor. Allt från mono till mulitikanal.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
matereo

Skiva värd att leta upp?

Inläggav matereo » 2007-04-27 00:36

Nu hittade jag ett intressant Tasmanskt? musikprojekt som inbegriper bla Brian Ritchie(Violent femmes) folk ur Beasts of bourbon, andra från Milwaukee och Tasmanien som inte nämns närmare. Det låter filmiskt, psychedeliskt och svävande i sin mystiska grön dimmiga enkelhet.

Sångerskan som bara nämns som tasmanian redhead låter ju lite som PJ Harvey tycker jag.

http://profile.myspace.com/index.cfm?fu ... d=88648605

Användarvisningsbild
Lust

Re: Skiva värd att leta upp?

Inläggav Lust » 2007-04-27 00:55

matereo skrev: Nu hittade jag ett intressant Tasmanskt? musikprojekt som inbegriper bla Brian Ritchie(Violent femmes) folk ur Beasts of bourbon, andra från Milwaukee och Tasmanien som inte nämns närmare. Det låter filmiskt, psychedeliskt och svävande i sin mystiska grön dimmiga enkelhet.

Sångerskan som bara nämns som tasmanian redhead låter ju lite som PJ Harvey tycker jag.

http://profile.myspace.com/index.cfm?fu ... d=88648605

Kul med någon från Violent Femmes - det var länge sedan jag hörde dom... Gillade dom skarpt några år på 80-talet och såg dom även live en gång. Riktigt bra drag var det.

Tracy Redhead låter ganska mycket PJ Harvey, men jag får inget grepp om bandet av de tre låtarna som ligger ute. Det skulle nästan kunna vara tre olika band. Föll nog mest för den instrumentala så här under en snabblyssning.

Tack för tipset!

Användarvisningsbild
matereo

Re: Skiva värd att leta upp?

Inläggav matereo » 2007-04-27 08:31

Lust skrev:Kul med någon från Violent Femmes - det var länge sedan jag hörde dom... Gillade dom skarpt några år på 80-talet och såg dom även live en gång. Riktigt bra drag var det.

Tracy Redhead låter ganska mycket PJ Harvey, men jag får inget grepp om bandet av de tre låtarna som ligger ute. Det skulle nästan kunna vara tre olika band. Föll nog mest för den instrumentala så här under en snabblyssning.

Tack för tipset!

Jag gillade roadside graves mycket med. :)

Återgå till Skivrekommendationer