Nocturnal Rites - The 8th Sin

Rekommendationer på bra skivor. Allt från mono till mulitikanal.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Floyd

Nocturnal Rites - The 8th Sin

Inläggav Floyd » 2007-06-21 18:34

Som Umeåbo är det med extas i rockarhjärtat som jag konstaterar att Nocturnal Rites har släppt en höjdarplatta!!!

Ska väl erkänna att jag inte riktigt har diggat deras tidigare alster, men denna platta träffar rakt i hjärtat. Yepp, klart mer kommersiell än tidigare, man har släppt lite på tyngden och riktat in sig på mer lättillgänglighet och trallvänliga melodislingor. Här finns det faktiskt en del spår med "radiopotential" och då syftar jag på de ultrakommersiella reklamradiostationerna.

Synd bara att man har lagt kvalitetsnivån på inspelningen på en minst sagt dålig nivå. Det låter inte så roligt rent HiFi-mässigt, men musiken överväger detta tillkortakommande med råge
Rega Planet 2000 ; Yamaha RX-V663 ; Quad 12L mkII

Användarvisningsbild
Alikzus

Inläggav Alikzus » 2007-06-21 23:20

Nåt att satsa på då kanske? Senaste skivköpet med Nocturnal Rites för min del var New World Messiah, var inte så imponerad utav det dock. Afterlife tycker jag i så fall bättre om, men det kan ju vara av så kallade nostalgiska skäl ^^

Användarvisningsbild
Floyd

Inläggav Floyd » 2007-06-24 18:26

Alikzus skrev:Nåt att satsa på då kanske? Senaste skivköpet med Nocturnal Rites för min del var New World Messiah, var inte så imponerad utav det dock. Afterlife tycker jag i så fall bättre om, men det kan ju vara av så kallade nostalgiska skäl ^^

Ptja, det man kan säga i alla fall är att denna platta är mycket mer "omedelbar". Den sätter sig snabbare i huvudet så att säga.

Återgå till Skivrekommendationer