Inspirerad av en tjomme på Eufonia-forumet tänkte jag spela igenom min skivsamling och regelbundet rapportera hur jag mår på denna ljudresa; den lär innebära en del jobbiga passager.

Reglerna är enkla, alla CD-skivor skall spelas från 10 till Ä. Jag skippar de plattor som jag tankat ner i MP3 och gjort ljudskivor av - några kvalitetskrav måste man ha. Däremot kör jag igenom de skivor jag kopierat rakt över (från bibblan). De ryska skivorna kanske får en egen tråd.
Just nu har jag sålunda satt på 10CC - Mirror/Mirror där deras stora hit I'm not in love finns med som första spåret.
Jag skulle ev. kunna tänka mig att köpa en sådan här platta även om den inte hamnar i topp på min önskelista. Det är lättlyssnat och stundtals riktigt trevligt. En platta som är bra att ha när man får gäster som säkerligen inte uppskattar italiensk progg eller Robert Fripps ulande gitarrer.

En petitess: kommer det in nya skivor spelar jag igenom de som jag "redan passerat (alfabetiskt)", men sorterar in övriga och spelar dem när jag kommer fram till dem.
Det går ju att grubbla på vad som döljer sig bakom Äet....