Vitalij Kuprij

Rekommendationer på bra skivor. Allt från mono till mulitikanal.

Moderator: Redaktörer

Nefilim
Sura gubben

Vitalij Kuprij

Inläggav Nefilim » 2008-02-09 18:31

Vitalij Kuprij

Bild

Hade glömt att jag hade en CD-skiva med denne emintenta öststatsartist. Spelar klaviatur av dess nåde...

(Soundbrigade! Känner du till honom?)
Mitt minne är blott ett minne numera.

Användarvisningsbild
verdad

Inläggav verdad » 2008-02-10 00:11

Nefilim skrev:
Hade glömt att jag hade en CD-skiva med denne emintenta öststatsartist. Spelar klaviatur av dess nåde...

(Soundbrigade! Känner du till honom?)

Har ett par skivor med honom. En där han spelar Yngwie Malmsteninspirerat på en skiva som heter "High Definition"
där Greg Howe spelar gura. Måste ju säga att han är duktig, måste ändock vara helt klart påverkad av Malmsteen.

Ytterliggare en skiva där han spelar Liszt och Chopin. Skall ju villigt erkännas att han har et tag kvar för att nå upp till toppen som en verkligt ärrad klassisk pianist, även om han reder ut en hel del trevliga stycken.
Han spelar som sagt mycket neoklassisk hårdrock har ytterliggare en skiva som heter "Promised Land" där han spelar med ett par gitarrister.

Visst är han begåvad, men tycker för min egen del att det låter för mycket Malmsteen. :)

Användarvisningsbild
soundbrigade
Inaktiverad

Inläggav soundbrigade » 2008-02-10 11:37

Aldrig hört!
Lyssnar nu på väldigt utflippade Little Tragedies, men om dem har jag skrivit på andra ställen. De har också en skarp keyboardist.
Att bara prata med dem som tycker som en själv är grundreceptet för att bli riktigt dum i huvudet.
Bo Rothstein, professor i statsvetenskap

Återgå till Skivrekommendationer