Negrocan (utan titel verkar det som)

Rekommendationer på bra skivor. Allt från mono till mulitikanal.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Max_Headroom
Adventurer

Negrocan (utan titel verkar det som)

Inläggav Max_Headroom » 2008-02-19 11:44

High Fidelity recording <- stereo ->

Ja, så står det på omsalget. Och hur är det då? Tja, helt OK ljudkvalitet. Ingen bas direkt, den har man kapat bort, i vanlig "god ordning". Troligen ganska mycket kompressor, men inget extremt. Tycker det låter så.

Latinska rytmer, sång på spanska eller pourtugisiska (jag hör inte skillnad på språken, särskilt inte då det finns så pass olika spanska. Många av spåren är instrumetella. Musiken är spelad, med riktiga musiker. Inga trummaskiner eller nåt på denna platta. Dom bästa låterna är, för ovanlighetens skull, ganska mitt på albumet. Sista spåret är ett märkligt pianostycke. Inte spceiellt bra faktiskt. Underar om det kan vara jazz? Om det är något annat så är det nog jazz. Det kanske går att sampla ut nåt från det och klämma på lite feta electro beats.

Allmänt småtrevlig, lätt svängig musik annars. Passar perfekt på stranden vid medelhavet eller ännu hellre i Karibien. Eller kanske när man glider fram längs någon kustväg i sin Ferarri cabriolet.

Otroligt snabb leverans på denna. Beställde mitt i natten i Lördags eller nåt sånt. Igår låg den i brevlådan när jag kom från jobbet. Fattas bara annat när skivan kostade 45 USD...

Edit: Kan ju tillägga att skivan köptes begagnad. Skivboalgen har väl fullt upp med att stämma folk istället för att sälja skivor. Priset som jag betalade visar ju om inte annat att det finns folk som är beredda att betala för musik-CDs, bara kvalieten, såväl kostnärlig som teknisk, är god nog. Undrar när Dom Stora Bolagens ledningsgrupper ska få in det i sina tomma skallar.
Senast redigerad av Max_Headroom 2008-02-19 12:17, redigerad totalt 1 gång.
Denna signatur är endast för privat bruk. Vänligen läs ej!

Användarvisningsbild
Slartibartfast
Redaktör / Adeptfjant

Re: Negrocan (utan titel verkar det som)

Inläggav Slartibartfast » 2008-02-19 11:51

Max_Headroom skrev:...Fattas bara annat när skivan kostade 45 USD...

Jag hoppas verkligen den var bra!

[slrt]
admin

Återgå till Skivrekommendationer