Moderator: Redaktörer
Max_Headroom skrev:Och vad i h-e gör Sex Pistols på denna lista? Visst, "Never Mind the bolocks" var ju kul, men så dirket BRA är det ju inte. Det fanns andra, samtida betydligt mer begovade (eller på annat sätt bättre).
Max_Headroom skrev:Och att "play" med Moby placerar sig steget före "Violator" med Depeche Mode känns ju lite "lustigt".
subjektivisten skrev:Värdelös lista. 4 st Beatles skivor bland dom 10 första bevisar att listan är tramsigt trånande efter musiken man växte upp med, inget annat.
Bill50x skrev:Rent subjektivt har du fel. Jättesuperfel. Gå och dö, kom tillbaka om tvåhundra år och du kommer se att Beatles är större/bättre än Mozart....
/ B
subjektivisten skrev:60-talets Take that, som många växte upp med och som får orimliga proportioner sen i framtiden. Men en best of platta med 10-12 låtar skulle jag kunna ge en plats i listan, längre ner dock.Bill50x skrev:
soundbrigade skrev:Tycker å ena sidan listro är roliga men man måste å andra sidan komma ihåg att listan är mycket subjektiv.
shifts skrev:presenteras som) ofta som absoluta sanningar och fakta. Men det är väl kanske en del av grejen, inbitna musikälskar brukar presentera sin smak som fakta (jag med, jag har rätt smak, det vet jag ju). Men när vissa artister alltid existerar som heliga kor som alltid är helt oantastliga, då blir det tråkigt.
shifts skrev:Man önskar ju att de kunde utmana sig själva en smula mer. De har ju verkligen gjort det enkelt för sig kan man tycka. Det vore intressant att se hur många olika artister det var på listan? Det borde ju vara 500 olika helst.
Återgå till Skivrekommendationer
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster