Moderator: Redaktörer
verb skrev:personligen tycker jag shpongle och sådär är på tok för intensivt...
det är inte så Chillout för mig helt enkelt.
Shpongle är ju tokigt mer intensivt än den mesta rocken tycker jag...men för en transentusiast blir det chillout. hehe.
tycker bättre om OTT och shulman överlag. speciellt Shulmans Search for a meaningful moment... kanske för att Ott inte direkt har en bakgrund i transen, och enligt rykten ska bli snurrig om det går över 100 bpm...
Välkommen till forum!
Unkan skrev:För undertecknad som gillar genren men inte är insatt för fem öre så är sådana här trådar guld värda! Tack och bock!
teosig skrev:Så får vi ju faktiskt inte glömma Entheogenic,
om ni nu inte tycker Shpongle är så chilligt så är Entheogenic garanterat ännu mer chilligare, men dock snarlikt i själva låt-strukturen om man kan säga så.
teosig skrev:håller med Verb att hela chillosphy-samlingen är ju även den ett mycket bra exempel på chill-out, eller vad man nu kan tänkas kalla det.
shifts skrev:teosig skrev:håller med Verb att hela chillosphy-samlingen är ju även den ett mycket bra exempel på chill-out, eller vad man nu kan tänkas kalla det.
Jag märker att vi har väldigt olika tankar om vad som är bra. Har
försökt lyssna mig genom samlingen, men det är verkligen en tjock
ogenomtränglig gröt för mig. Lite såsigt, jazzigt och influerat av världsmusik.
Den säger mig verkligen ingenting. Och i min mening den ligger
närmare trip-hop och, i vissa fall, långsam dub, än ambient.
Eller menade ni att den var ett bra exempel på vad chill-out är? Såg att det
var formulerat så nu...
verb skrev:lustigt nog håller jag med dig i stora drag. det finns vissa låtar på chillosophy samlingarna jag gillar... Son Kites Million Wishes på http://www.discogs.com/release/134285
tycker jag om... Den är nog långsam dub rejvchillout.
men när jag menade chillosophy syftade jag faktiskt på bolagetchillosophy samlingarna är släppta på digital structures.
verb skrev:shifts skrev:teosig skrev:håller med Verb att hela chillosphy-samlingen är ju även den ett mycket bra exempel på chill-out, eller vad man nu kan tänkas kalla det.
Jag märker att vi har väldigt olika tankar om vad som är bra. Har
försökt lyssna mig genom samlingen, men det är verkligen en tjock
ogenomtränglig gröt för mig. Lite såsigt, jazzigt och influerat av världsmusik.
Den säger mig verkligen ingenting. Och i min mening den ligger
närmare trip-hop och, i vissa fall, långsam dub, än ambient.
Eller menade ni att den var ett bra exempel på vad chill-out är? Såg att det
var formulerat så nu...
lustigt nog håller jag med dig i stora drag. det finns vissa låtar på chillosophy samlingarna jag gillar... Son Kites Million Wishes på http://www.discogs.com/release/134285
tycker jag om... Den är nog långsam dub rejvchillout.
men när jag menade chillosophy syftade jag faktiskt på bolagetchillosophy samlingarna är släppta på digital structures.
teosig skrev:Lite OT, men dock tycker jag att det är lite konstigt att DS har släppt Chillosophy-samlingen, DS som allt som oftast håller sig till tung proggresiv trance o dyl.
Men men, de o andra sidan släpper väl va dom vill...
Återgå till Skivrekommendationer
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 15 gäster