Den kom redan 1983 och handlar om konsumtionssamhället. Särskilt spår 4, Key to the World, är högaktuell. Högklassig musik med fantastisk produktion och trummaskinsprogramering.
Moderator: Redaktörer
Bill50x skrev:Herman Hermits - "No milk today"
/ B
CODY skrev:
Även skivan innan Luxuru Gap, Penthouse and Pavement, är oerhört bra och omslaget föreställer bandmedlemmarna som yuppies, komponerande musik på piano och synthesisers, men även i hissar och med portföljer, stressade och tittar på klockan. De verkar arbeta på B.E.F., British Electric Foundation. Jag tror att jag skall söka jobb där.
![]()
Undrar om luffarutseendet på omslaget till Luxury Gap är en kommentar i sig jämfört med föregångarens omslag?
Crushed by the Wheels of Industry är även det en bra kommentar till samtiden, nu som då.
RJohan skrev:Nästan hela 70-talet, från oljekrisen 1973 till en bit in på 80-talet var en enda lång lågkonjunktur. Bara att välja något bra från då!
JohanR
Jonas skrev:"Texterna ska också vara utförda med finnes och vara välskrivna. All progg går då också bort direkt. Den enda jag kan komma på från 70-talet som kan platsa är Billy Bragg. Men han är ett specialfall, såväl politiskt, textmässigt som musikialiskt"
Pink Floyds låt Money borde väl platsa bra eller?
/Jonas
Återgå till Skivrekommendationer
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 21 gäster