Någon som har "JBL Sessions"?

Rekommendationer på bra skivor. Allt från mono till mulitikanal.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
PerStromgren

Någon som har "JBL Sessions"?

Inläggav PerStromgren » 2009-01-15 17:03

Efterlysning: Jag skulle gärna återknyta bekantskapen med skivan JBL Sessions, som om jag minns rätt innefattar en studiosession. Skivan var dyr på sin tid och hade inte råd. En kompis hade och jag kopierade till kassett, men kassetten har förkommit. Jag gillade skivan, nördig som jag var (är?)!

Någon som har skivan och kan kopiera en snutt, eller vet var man kan få tag i den?
... tycker jag!

Per

Användarvisningsbild
Alexi

Inläggav Alexi » 2009-01-15 19:03

Jag har tillgång till de flesta musik källor på internet, men hittade tyvärr inget där.
Var med och grundade Faktiskt.se, men är inte involverad i nya .io

Användarvisningsbild
PerStromgren

Inläggav PerStromgren » 2009-01-15 21:33

Alexi skrev:Jag har tillgång till de flesta musik källor på internet, men hittade tyvärr inget där.

Tack för att du letade!

Jag får leva med minnet.

Jag måste få berätta en detalj. På skivan finns demo av ett antal instrument, som spelar en snutt solo var, och JBL-mannen berättar vad man ska lyssna efter i kvalitén på varje instrument. Alltnog, violin finns med. På den trakteras vad jag trodde var bara någon slags improvisation, eller uppvärmning eller så. Vilken chock jag fick 25 år senare när jag lyssnade på en Bach solosonat och känner igen snutten ifrån JBL-skivan! :oops: Så litet man visste...
... tycker jag!

Per

Användarvisningsbild
TCM

Inläggav TCM » 2009-01-15 22:07

Får inte heller några träffar. Hittade dock det här hos eBay - är det vad du letar efter?
When routine bites hard

Användarvisningsbild
PerStromgren

Inläggav PerStromgren » 2009-01-15 22:26

TCM skrev:Får inte heller några träffar. Hittade dock det här hos eBay - är det vad du letar efter?

Exaktemente! Jag såg dem ocskå sedan, men hade hoppats att någon hade en dold källa till en CD-transfer av plattan.
... tycker jag!

Per

Användarvisningsbild
TCM

Inläggav TCM » 2009-01-15 22:31

perstromgren skrev:
TCM skrev:Får inte heller några träffar. Hittade dock det här hos eBay - är det vad du letar efter?

Exaktemente! Jag såg dem ocskå sedan, men hade hoppats att någon hade en dold källa till en CD-transfer av plattan.

Jag misstänkte att det var så ;)
When routine bites hard

Användarvisningsbild
NNord
Användare

Inläggav NNord » 2009-01-17 13:29

Farsan har denna på vinyl, vet inte om han har flera eller om han hunnit ge bort alla.. Han var ju återförsäljare under många år. Det är en skön skiva.
NN

Användarvisningsbild
PerStromgren

Inläggav PerStromgren » 2009-01-17 19:18

NNord skrev:Farsan har denna på vinyl, vet inte om han har flera eller om han hunnit ge bort alla.. Han var ju återförsäljare under många år. Det är en skön skiva.

Det är inte så att du besöker honom ibland och kan stjäla till dig några minuter av plattan? Bara sådär i förbigående, utan att han ser det, liksom. :roll:
... tycker jag!

Per

Användarvisningsbild
NNord
Användare

Inläggav NNord » 2009-01-17 23:12

hehe jag ska kolla upp va de finns för möjligheter. snackade med han idag och då visste han inte vart den var, men jag undersöker vidare..
NN

Användarvisningsbild
KJG

Re: Någon som har "JBL Sessions"?

Inläggav KJG » 2009-02-22 03:01

perstromgren skrev:Efterlysning: Jag skulle gärna återknyta bekantskapen med skivan JBL Sessions, som om jag minns rätt innefattar en studiosession. Skivan var dyr på sin tid och hade inte råd. En kompis hade och jag kopierade till kassett, men kassetten har förkommit. Jag gillade skivan, nördig som jag var (är?)!

Någon som har skivan och kan kopiera en snutt, eller vet var man kan få tag i den?

Har skivan men tyvärr har jag inte möjlighet att kopiera från LP.

Konstigt om ingen rippat den tycker man, den är ju helt klart cool.

//KJG

Återgå till Skivrekommendationer