Moderator: Redaktörer
Britt-Gunnar skrev:jag tänker inte så mycket på inspelingskvalitet längre förutom om det är riktigt kasst, men för att vara lite svävande på målet har jag då aldrig hört en dålig inspelning av Steve Albini
paa skrev:Jag repriserar ett gammalt inlägg:
Vivaldis årstiderna kan ju verka vara alltför nybörjaraktigt och så där...
Men, Drottningholmsensemblens inspelning på BIS har nog en spelglädje som få andra årstider kan uppvisa. Har ni inte redan ett gäng årstider så köp den!
Ljudkvaliten får man på köpet.
CODY skrev:BG & shifts!
Håller med om Albini. Är Albini 90/00-talens Eno? Det vill säga, allt han rör vid
blir bra? Allt jag har hört med Eno inblandad i, låter jättebra på alla sätt.
EST - Gagarins Dream, låter oerhört bra på alla sätt.
MVH
Gorgen skrev:MichaelG: Du väcker ett habegär hos mej. Jag skulle uppskatta om du kan specifisera vilken utgåva du syftar på.
/gorgen
MichaelG skrev:Gorgen skrev:MichaelG: Du väcker ett habegär hos mej. Jag skulle uppskatta om du kan specifisera vilken utgåva du syftar på.
/gorgen
Denna (tillsammans med musik från Borodins Prince Igor) är med Robert Shaw och Atlanta symphony orchestra. Den är utgiven 1978 och skivnummer är CD-80039.
Hälsn. Michael
MichaelG skrev:Jag har en Telarc-CD med Strawinskijs Eldfågeln som inte har någon ljudmässig utvecklingspotential. (Dessutom älskar jag musiken!)
Hälsn. Michael
Magnuz skrev:CODY skrev: Allt jag har hört med Eno inblandad i, låter jättebra på alla sätt.
Även U2? De Eno/Lanois-producerade skivorna låter möjligen bättre än de andra men så där lysande hög ljudkvalitet är det då inte, i mina öron.
CODY skrev:Jag minns att Eno och Lanois producerade the Unforgettable Fire, och vad jag
minns låter den OK. Stort och mäktigt ljud. Därefter minns jag inte vad Eno
gjort för U2
nadifierad skrev:Black sabbath "black sabbath"
Och ej att förglömma John Fogerty "Blue moon swamp"
Dom har precis det ljudet dom ska ha!![]()
Louise Hoffsten hade förvisso vunnit lite, på bättre inspelningar!
(Hon är så jvla bra ändå!)
Återgå till Skivrekommendationer
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster