Ett botten napp

Rekommendationer på bra skivor. Allt från mono till mulitikanal.

Moderator: Redaktörer

Nagrania
 
Inlägg: 2235
Blev medlem: 2003-11-30

Ett botten napp

Inläggav Nagrania » 2004-08-07 13:40

Eftersom det har varit så dåligt väder under semestern var jag tvungen att köpa lite nya skivor från Cdon. Bl.a. köpte jag två skivor med Jacky Terrasson som fått 5 stjärnor på AMG. Den ena heter "Smile" och den andra heter "Reach". Den senare var inspelad av Marc Levinson med hans egen Cello electronic + högtalare. Jaha tänkte jag då kommer det att låta jätte fint men när jag såg att den var inspelad med endast två mikrofoner om än modifierade så blev jag misstänksam. Nu när jag hört skivan så tycker jag att den har "skitdålig" ljud och när man tittar på FFT´n så kan man också se att den har dåligbas, hängmatta i mellanregistret och pikad diskant. Musikaliskt kanske den är bra men det stör mig att den är så dåligt inspelad. För er som kanske inte känner till Jacky Terrason så kan jag meddela att han är en ung fransk jazzpianist som inte är så tokig och jag kan rekommendera den första skivan "Smile" som dessutom är en lågprisskiva. Det vore ju kul om någon har hört "Reach" så man fick en reaktion. Med tanke på att det finns många LTS:are på forumet så misstänker jag att flera inte håller med mig. :D

Återgå till Skivrekommendationer


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 17 gäster