Moderator: Redaktörer
Med anledning av att en ny grammofonskiva med Prefab Sprout kommit ut på marknaden (min tårdrypande hyllningstext lär nog bli lika klar som alla de Prefab Sprout-skivor heller aldrig ser dagens ljus) kallas härmed Kamratföreningen Svenska Prefab Sprout-förbundet till sedvanlig stämma.
bajenleker skrev:Jahapp....fick skivan i går, från HongKong?
Nåväl, klassisk Prefab strömmar ur högatalarna.
Vadå gått 17 år...?
_Fredrik_ skrev:Nu har jag lyssnat som fasen på nån samling (38 Carat Collection), jag hade bara hört Cars And Girls och King Of Rockenroll när dom låtarna kom. Jag måste säga att fy satan vilket bra band Prefab Sprout är, iaf är det intrycket från samlingen! Plattan som tråden handlar om har jag lite svårt för, jag kanske inte är mogen helt enkelt.
Jävligt coola texter, skitbra musiker. Två favvos idag är "All the world loves lovers" och "Bonny"
Att det är kristet är ett stort plus.
Jansson skrev:_Fredrik_ skrev:Nu har jag lyssnat som fasen på nån samling (38 Carat Collection), jag hade bara hört Cars And Girls och King Of Rockenroll när dom låtarna kom. Jag måste säga att fy satan vilket bra band Prefab Sprout är, iaf är det intrycket från samlingen! Plattan som tråden handlar om har jag lite svårt för, jag kanske inte är mogen helt enkelt.
Jävligt coola texter, skitbra musiker. Två favvos idag är "All the world loves lovers" och "Bonny"
Härligt!
Jag blir glad av att läsa det du skriver.
Att få en sån musikalisk kick.
Läckert.
Här får du "Bonny" i en lite annorlunda version:
http://open.spotify.com/track/4AnJV9Dw22xQOHGZT5ddx9
Kram
Tack Jansson, fin version!Jansson skrev:_Fredrik_ skrev:Nu har jag lyssnat som fasen på nån samling (38 Carat Collection), jag hade bara hört Cars And Girls och King Of Rockenroll när dom låtarna kom. Jag måste säga att fy satan vilket bra band Prefab Sprout är, iaf är det intrycket från samlingen! Plattan som tråden handlar om har jag lite svårt för, jag kanske inte är mogen helt enkelt.
Härligt!
Jag blir glad av att läsa det du skriver.
Att få en sån musikalisk kick.
Läckert.
Här får du "Bonny" i en lite annorlunda version:
http://open.spotify.com/track/4AnJV9Dw22xQOHGZT5ddx9
Kram
_Fredrik_ skrev:Förresten, vad tycker ni om den senaste skivan egentligen?
Nattlorden skrev:Var skall man börja? Har iofs Andromeda Heights redan, men den lever en ganska undanskymd tillvara i skivhyllan får jag säga...
Jansson skrev:Så mycket sanslöst bra låtar. Det här bandet var kanon live dessutom.
Det enda jag saknar i TCMs låtlista är de låtar som som utelämnats![]()
Att återupptäcka PS igen efter så många år är som att återse en gammal kär vän.
Jansson skrev:Ni vet väl (så klart) att vi kunde höra Neil Conti trumma på live Aid?
http://www.youtube.com/watch?v=NQj7Ek2kqxs
Jansson skrev:Ha!
Kolla tråden om Station to Station deluxe-boxen.
Återgå till Skivrekommendationer
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster