Moderator: Redaktörer
PekkaJohansson skrev:Pekka, som för fem kronor stycket också vinylfyndade Ann-Louise Hansson, The Glenn Miller Story (His Master's Voice 25 cm-platta!) och en platta med tyska ölvisor inspelade live på Zillertal i Hamburg
Åh fy dig, den har jag letat efter länge. Sista spåret är bastungast. 14Hz om jag minns rätt.PekkaJohansson skrev:Hurra! Hittade Front 242:s "Tyranny for you" för 30 kr på lunchen! Chansade på att det var just den som hade rekommenderats. Nu ska jag hem och pröva!
LypsylateX skrev:...om man inte är så nog med att det är musik, och är extrem basälskare så går det att åstakomma roliga resultat med enkla medel...
Lite åska inspelad med billigast tänkbara mikrofon blandat med avstängningsljudet från tv:n loopat och distat: http://mordvap.net/filer/faktiskt.se/Sla_av_TVn_och_satt_pa_askan.mp3
Slartibartfast skrev:Frågan är bara, är det någon som har en bra inspelning på ett åskväder? Hur ballt vore inte det som ambientljud till ambient anläggningen? Kan man skrämma flickan till att krypa tätt inpå om man så vill också....
Slartibartfast skrev:Jag skulle gärna vilja ha den än mer välinspelad... är det någon som känner till mer välinspelad åska? Jag vågade inte höja för det läskiga surret -låter som att det ska runda (kanske det värsta ljud jag vet, det där surret).
Alexi skrev:Åh fy dig, den har jag letat efter länge. Sista spåret är bastungast. 14Hz om jag minns rätt.PekkaJohansson skrev:Hurra! Hittade Front 242:s "Tyranny for you" för 30 kr på lunchen! Chansade på att det var just den som hade rekommenderats. Nu ska jag hem och pröva!
phloam skrev:En liten frågan här; är det skillnad på vinyl och CD? Vad går djupast? Har CD ljudinfo under 20 hz alls..??
LypsylateX skrev:Varför skulle CD inte ha det? Finns ingen undre gränsfrekvens för vad formatet kan innehålla.
En sådan gräns har vinyl, men var den ligger har jag ingen aning om.
subjektivisten skrev:Sen kan man även kolla upp första Public Image LTD skivan, First Issue som har klassikern Fodderstompf, som också har mycket trevlig bas.
Så dessa ska ni leta efter, mycket bra musik och trevlig bas.
Återgå till Skivrekommendationer
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster