Skönt gung... Dub Sweden

Rekommendationer på bra skivor. Allt från mono till mulitikanal.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Ranefjord
Lillhövdingen/redaktör

Skönt gung... Dub Sweden

Inläggav Ranefjord » 2004-09-25 16:17

Welcome To Our World. -2003. Rekommenderas! :)
Glöm inte #faktiskt.se @ quakenet :). IRC är ju trots allt IRC.

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick

Inläggav Bill50x » 2004-09-25 16:55

Tja, på videon "Old House" svänger det rätt bra tycker jag.... Intron med uttalet av "I have a plan" var ganska söt ("I have a plänn") :-) Men sjunger bra gör hon, Anna Wilson.

/ B

Användarvisningsbild
Ranefjord
Lillhövdingen/redaktör

Inläggav Ranefjord » 2004-09-25 17:03

Tycker det är en helt fenomenal 'pop-platta'. Inte ett dåligt spår (om man inte räknar in ljudkvaliten). Som gjort för att bli en klassiker! 8)

Och jag håller med om Anna Wilson, man blir liksom förförd! :P
Glöm inte #faktiskt.se @ quakenet :). IRC är ju trots allt IRC.

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick

Inläggav Bill50x » 2004-09-25 20:17

Ranefjord skrev:Tycker det är en helt fenomenal 'pop-platta'. Inte ett dåligt spår (om man inte räknar in ljudkvaliten). Som gjort för att bli en klassiker! 8)

Och jag håller med om Anna Wilson, man blir liksom förförd! :P

Har nu lyssnat på lite fler låtar och, ja, klart bra! Skönt gung, men jag håller med att ljudkvaliteten kunde vara bättre...

Har inte Studio Blue ens råd med sådana här nybörjargrupper??? Här vore väl annars ett gyllene tillfälle att visa hur bra ljudkvalité kan gå hand i hand med god musik, eller?

/ B

Användarvisningsbild
Tank
Redaktör

Inläggav Tank » 2004-09-25 23:53

Bill50x skrev:Har inte Studio Blue ens råd med sådana här nybörjargrupper??? Här vore väl annars ett gyllene tillfälle att visa hur bra ljudkvalité kan gå hand i hand med god musik, eller?

/ B

Skulle studion betala artisten för att få spela in i studion? Låter bakfram. :wink:
Signatur under konstruktion - vänligen avvakta skarpt läge...

Användarvisningsbild
Slartibartfast
Redaktör / Adeptfjant

Inläggav Slartibartfast » 2004-09-26 03:15

Jag har en vän som pluggar på Studio Blue, han ville bjuda in mig dit... dock är jag osäker på om jag verkligen orkar/har tid.. :P

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick

Inläggav Bill50x » 2004-09-26 10:48

Tank skrev:
Bill50x skrev:Har inte Studio Blue ens råd med sådana här nybörjargrupper??? Här vore väl annars ett gyllene tillfälle att visa hur bra ljudkvalité kan gå hand i hand med god musik, eller?

/ B

Skulle studion betala artisten för att få spela in i studion? Låter bakfram. :wink:

Iofs har du rätt. Men det är troligen dyrare att spela in "bra" än ordinärt. I dom här sammanhangen är tid lika med pengar. Och någon ska ju betala studiotiden. Man skulle ju kunna tänka sig att studion går in med en andel i projektet, kalla det sponsring om du vill. Och får tillbaka satsad tid på framtida vinster. Men då ska det ju finnas finansiella muskler, har studios det i vanliga fall? Jag har ingen aning...

Jag har en gång hört kommentaren att okända små studios inte har råd med de fina artisterna som säljer stora mängder skivor. Hur kopplingen är till betalning av studiotid har jag inte funderat över....

Någon här som vet hur avtal och ersättningar sker på den här nivån?

/ B

Användarvisningsbild
Sanny_X

Inläggav Sanny_X » 2004-09-30 20:29

Lysande skiva! :D

Hade nog missat den helt om jag inte läst här... :oops:
Sovrum : Dator + Onkyo 709 + Yamaha 555

Vardagsrum : Sonos + Ultradrive + A500 + XL-Fidelity PG-1500 + sub: 2st the box TA18

Biorum : Dator + Sony STR-DH770 + Tannoy Reveal + sub: 2st the box TA18

Återgå till Skivrekommendationer