Detta inlägg ska inte tolkas som att alla pengar bör läggas på Aha-CD:ar, utan bara ett uttryck för min förvåning och en påminnelse till er andra att lyssna på sådant ni tror är dåligt. Det kanske inte är det!
Moderator: Redaktörer
Nattlorden skrev:"Som vanligt" är det ingen som lyssnar på mig förrän de kommer på det själva några år senare... själv har jag lyssnat på dem kontinuerligt sedan start...
perstromgren skrev:Jag har "aldrig" lyssnat på A-ha, i tron att det var ren tuggummipop för fjortonåringar.
Nattlorden skrev:"Som vanligt" är det ingen som lyssnar på mig förrän de kommer på det själva några år senare... själv har jag lyssnat på dem kontinuerligt sedan start...
phloam skrev:F.y.i. så finns det en populär danspopgenre i Sydafrika som kallas "bubblegum"![]()
http://en.wikipedia.org/wiki/Music_of_S ... #Bubblegum
TCM skrev:Det är för att du ständigt "tjatar" om Alphaville. Då är det ingen som tar dig på allvar - även om det skulle vara något vettigt![]()
Nattlorden skrev:TCM skrev:Det är för att du ständigt "tjatar" om Alphaville. Då är det ingen som tar dig på allvar - även om det skulle vara något vettigt![]()
Du menar att du fortfarande inte förstått Alphaville, men den dagen kommer - fast då kommer du som alla andra att glömma att ge mig credit för tjatet. A-Ha är mer pop och Alphaville mer konst.
phloam skrev:
![]()
Nope, inte bubblegum utan den så kallade LOLWUT-grenen av WTF-facepalm.....salsa?
PekkaJohansson skrev:Jag har precis samma erfarenhet. Köpte debutplattan "Hunting high and low" och la mig i soffan för att slölyssna, men slogs ganska snart av de goda och slagkraftiga melodierna. Nu har jag kompletterat med uppföljaren "Scoundrel days" från 1986 och någon platta från tidigt 1990-tal och ser fram emot fler trevliga stunder. Jag överraskas för övrigt även av annat från det 1980-tal som just nu upptar en del av min musiklyssningstid.
Med vänlig hälsning
Pekka
perstromgren skrev:Jag har "aldrig" lyssnat på A-ha, i tron att det var ren tuggummipop för fjortonåringar.
sensei74 skrev:perstromgren skrev:Jag har "aldrig" lyssnat på A-ha, i tron att det var ren tuggummipop för fjortonåringar.
Här är en till A-Ha fan som egentligen inte "borde" vara det. Mina favoriter är både tidstypiska och har HI-FI-kvaliteter:
http://open.spotify.com/track/2OKCZEpMueahBESfT2n6Yk
http://open.spotify.com/track/4FkidCWGNyv6LnBIqyCie4
A-Ha är ett band som förbryllar. De borde vara megastjärnor; bra låtar, bra videos, "snygg" sångare som även sjunger bra. Jag vet inte varför de inte slog enormt utanför Norge. Jag funderar på det ibland men kan inte komma på något bra svar.
Kimpost skrev:De slog väl rätt ordentligt utanför Norge? De var ju definitivt världens största skandinaviska band under några år.
PekkaJohansson skrev:Däremot håller jag med om att gruppen hade förtjänat mer långlivad uppmärksamhet. Jag ska bestämt spela lite A-ha i kväll!
Nattlorden skrev:Den är fin. "Manhattan Skyline" är en annan som hittat en specialväg in i mitt hjärta.
PekkaJohansson skrev:Jag ska ta fasta på tipsen i tråden. "Scoundrel days" var, trots några ljusa stunder, något av en besvikelse efter "Hunting high and low".
Nattlorden skrev:Personligen vill jag nog dock klassa den som mer hållbar... Jag stoppar mycket oftare i "Scoundrel days" än någon av de andra plattorna. "East of the Sun, West of the Moon" tror jag hamnar på andraplatsen.
Kollade precis vilken A-Ha jag valt att ta med hit till jobb, och jo det är "Scoundrel Days"...
PekkaJohansson skrev:Då ska jag se till att ge den en chans ytterligare.
Återgå till Skivrekommendationer
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 18 gäster