Har låtit bli att skaffa den för jag trodde det skulle komma en ny version men om jag inte missat ngt så verkar det inte ha gjort det.....
Man minns ju ljudet från den svarta på vinyl

Moderator: Redaktörer
jimmyhoffa24 skrev:Hmmmmmm. Vill ju gärna göra rätt för mig....... Men om jag köper skivan och laddar ner GH tippen måste ju det vara ok? Måste ju ses som digital copy eller
lazpete skrev:Ted Jansen på Sterling, om en av de mest illaljudande plattorna, Death magnetic med metallica:
"I'm certainly sympathetic to your reaction, I get to slam my head against that brick wall every day," he wrote. "In this case the mixes were already brick-walled before they arrived at my place.
"Suffice to say I would never be pushed to overdrive things as far as they are here. Believe me, I'm not proud to be associated with this one, and we can only hope that some good will come from this in some form of backlash against volume above all else."
lazpete skrev:Du menar då GH versionen antar jag.
Jo, den låter ju som man kan kräva.
Lasse
sportbilsentusiasten skrev:lazpete skrev:Du menar då GH versionen antar jag.
Lasse
Nej, använde orginalCD'n. Rippad med en Plextor USB-drive.
Zeeall skrev:sportbilsentusiasten skrev:lazpete skrev:Du menar då GH versionen antar jag.
Lasse
Du måste skämta! Orginal CDn låter ju fruktansvärt dåligt! Guitar Hero rippen är den som låter bäst (även fast mixen är lite sisådär).
Edit: kan man få se en masvismätning av din rip?
sportbilsentusiasten skrev:Zeeall skrev:sportbilsentusiasten skrev:lazpete skrev:Du menar då GH versionen antar jag.
Lasse
Du måste skämta! Orginal CDn låter ju fruktansvärt dåligt! Guitar Hero rippen är den som låter bäst (även fast mixen är lite sisådär).
Edit: kan man få se en masvismätning av din rip?
Visst, ange var man tankar ned programmet och hur man gör mätningen så fixar jag det!
Vad är det som låter dåligt, berätta. Tycker själv det är rikttigt bra sett till musiktypen. Och låtarna växer för varje genomlyssning. Riktigt bra metall.
Klart, inte mycket dynamik på inspelningen men ljudmässigt är det bra tycker jag.
Pga alla skriverier var förväntningarna i botten men det var alls inte dåligt visade det sig.
KorkSniff skrev:
1. Du trollar
2. Du skämtar
3. Du har inte lyssnat
4. Du har plåtöron
Presenterat i mest trolig ordning...
sportbilsentusiasten skrev:KorkSniff skrev:
1. Du trollar
2. Du skämtar
3. Du har inte lyssnat
4. Du har plåtöron
Blir ledsen av att läsa detta.![]()
Jag är noga med att vara seriös på forumet när jag postar, det borde du veta.
Så varför skiver du som du gör?
Du är välkommen hem till mig o själv lyssna på skivan.
KorkSniff skrev:sportbilsentusiasten skrev:KorkSniff skrev:
1. Du trollar
2. Du skämtar
3. Du har inte lyssnat
4. Du har plåtöron
Blir ledsen av att läsa detta.![]()
Jag är noga med att vara seriös på forumet när jag postar, det borde du veta.
Så varför skiver du som du gör?
Du är välkommen hem till mig o själv lyssna på skivan.
Ja, vad kan jag säga. Ursäkta.
Det ligger bara så långt ifrån mitt ljudideal att jag knappast kan förstå att någon kan uppskatta hur det låter.
Jag kan lyssna på basfattigt, distat, upphackat, svajigt, ja allt möjligt nästan så länge nån sorts musikalisk nerv finns kvar. Detta får jag ofta stå ut med då jag gillar att lyssna på liveupptagningar och boolegs mm. I mina öron har nerven gått förlorad i detta fall, när musiken passerat köttkvarnen.
Med det sagt vill jag ursäkta mig igen för den tråkiga ton jag inledde med!
En fråga då. Uppskattar du cd versionen över gh versionen?
Återgå till Skivrekommendationer
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 25 gäster