Eftersom inte allt finns där så får man leta runt en hel del innan man hittar saker man vill ha.
Låter ju sunkigt, men! Man tvingas leta efter nytt och jag har på så sätt hittat en hel del skojj.
Tänkte dela med mig av intrycken från ett av de senare förvärven (som nu inte finns kvar där

(Hoppas det inte finns en tråd redan, sökte men hittade inte något. Å jag läser inte här så ofta)
Doom metal av "November's Doom". Tydligen är de gamla veteraner baserade i Chicago. Aldrig hört talas om dem förr

Det man får på skivan "Into Night's Requim Infernal" från 2009 är tung och fet hårdrock i mestadels lågt tempo. Riktigt doom vet jag inte om man kan kalla detta då det är lite för mycket fart i det hela.
Skivan har en lätt atmosfär av vampyr-tramseri-romantik-blajj. Tankarna går mot filmer som Queen of the Damned och dylikt. Det är däremot ingen distraktion utan innebär bara lite rensång och annat snyft snyft. Det tar aldrig överhanden utan det brutala i musiken står på förstaplats.
Överallt förutom på det fjärde spåret ska sägas. Det spåret är så dåligt så det är bortkryssat i iTunes. Skivan blir då ca 10ggr bättre efter den enkla operationen

Skivans längd är strax över en halvtimme (utan spår 4 som inte ska vara med ändåså) och det räcker ganska bra då man blir lite mätt på det hela mot slutet.
Hifimässigt har jag inte så mycket att säga om skivan då jag bara hört den i hörlurar och genom gamla AR-6or kombinerat med en döende harman kardon. Vintagehifi på jobbet = the shit. I varje fall när man jobbar sent

Skivan är välproducerad och välspelad. Jag har inte hört något att invända mot.
Rekommenderas