The Amazing.. Wow!

Rekommendationer på bra skivor. Allt från mono till mulitikanal.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
bassman

The Amazing.. Wow!

Inläggav bassman » 2013-05-30 23:38

Vilken jäkla platta och vilket band! Lyssna på Gentle Stream som finns på Spotify.

Måste bara rekommendera den, Gillar man lite slack musik med melodier är det grejen! Såg att vinylen fanns på tradera den skall jag ha!
Skidåkarens rättesnöre, är att tänka efter före. © R Eriksson

Användarvisningsbild
agent_cooper79

Allt som Reine Fiske rör till blir guld!

Inläggav agent_cooper79 » 2013-05-31 13:20

Ja, jag giller verkligen också the Amazing. Reine Fiske står för gitarrandet där och enligt mig är det en stor del av storheten. Jag gillar allt han är med i (ex: Dungen, Landberk, Anna Järvinen).

En livekonsert med Dungen på Rival för femtalet år sedan är en av mitt livs stora konsertupplevelser.

/Magnus

Användarvisningsbild
bassman

Inläggav bassman » 2013-05-31 16:48

Coolt!

Jag beställde faktiskt alldeles nyss vinylen på cdon. Hoppas återuppleva wow-feelingen från förra helgen när jag spelade den på lånad vinyl :)

Jansson
Tänk på livet

Re: Allt som Reine Fiske rör till blir guld!

Inläggav Jansson » 2013-05-31 22:25

agent_cooper79 skrev:Ja, jag giller verkligen också the Amazing. Reine Fiske står för gitarrandet där och enligt mig är det en stor del av storheten. Jag gillar allt han är med i (ex: Dungen, Landberk, Anna Järvinen).

En livekonsert med Dungen på Rival för femtalet år sedan är en av mitt livs stora konsertupplevelser.

/Magnus

Jo Rivalen var bra.

Kram på dig M
I CAN´T THINK.... ..... OF ANYTHING BOW LP2

Användarvisningsbild
Griff

Re: The Amazing.. Wow!

Inläggav Griff » 2013-06-01 22:59

bassman skrev:Vilken jäkla platta och vilket band! Lyssna på Gentle Stream som finns på Spotify.

Måste bara rekommendera den, Gillar man lite slack musik med melodier är det grejen! Såg att vinylen fanns på tradera den skall jag ha!

Tack bassman för tipset.
Det fick mig att att koppla upp min Les Paul o spela med, det var ett tag sedan...

Användarvisningsbild
bassman

Re: The Amazing.. Wow!

Inläggav bassman » 2013-06-03 22:12

Griff skrev:
bassman skrev:Vilken jäkla platta och vilket band! Lyssna på Gentle Stream som finns på Spotify.

Tack bassman för tipset.
Det fick mig att att koppla upp min Les Paul o spela med, det var ett tag sedan...

Det gläder mig att Les Paul får tala ut, det är det dom gör bäst!

:)

Återgå till Skivrekommendationer