Moderator: Redaktörer
celef skrev:vilken platta har krävt längst inlyssning och hur många ggr har du fått lyssna på den innan du börjat digga den?
hifikg skrev:Jag köpte Prokofievs opera om kärleken till de tre apelsinerna för snart 30 år sedan. Ett trippelalbum, vinyl förstås, om inte mer. Självklart på originalspråket. Har nog aldrig orkat igenom mer än en sida. Kanske läge att ge samlingen en ny chans nu när jag börjat gilla opera lite smått. Syftet med att köpa skivorna (som jag hittade i en skivbutik alldeles nära Norrmalmstorg, en butik som säkert inte säljer skivor längre) var just att lära mig lyssna på opera. Liiiite för ambitiöst.
PerStromgren skrev:hifikg skrev:Jag köpte Prokofievs opera om kärleken till de tre apelsinerna för snart 30 år sedan. Ett trippelalbum, vinyl förstås, om inte mer. Självklart på originalspråket. Har nog aldrig orkat igenom mer än en sida. Kanske läge att ge samlingen en ny chans nu när jag börjat gilla opera lite smått. Syftet med att köpa skivorna (som jag hittade i en skivbutik alldeles nära Norrmalmstorg, en butik som säkert inte säljer skivor längre) var just att lära mig lyssna på opera. Liiiite för ambitiöst.
Ja, det finns väl lättare ingångar till genren? Men marchen är bra!
Återgå till Skivrekommendationer
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster