Mera Dirty Loops ...

Rekommendationer på bra skivor. Allt från mono till mulitikanal.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Tompa_39
 
Inlägg: 1412
Blev medlem: 2005-05-11
Ort: Söder om söder

Re: Mera Dirty Loops ...

Inläggav Tompa_39 » 2014-06-04 16:54

Nä, nu är jag övertygad, det finns ingen Pop-platta som släppts överhuvudtaget,period,punkt, som har fiffigare/snyggare/ballare/vackrare/häftigare/oemotståndligare/musikaligare harmonisering och arrangemang i låtarna än denna *loopified*.

Det finns tamejsjutton inte ett enda av spåren där det inte finns detaljer som man 'bara liksom dör av' när man hör dom.

Iallafall inget som jag hört.

Den som kan matcha med nåt får gärna tipsa. :mrgreen:
Original A8T CD player / Squeezebox Classic -> ONKYO Tx-8220 -->Audiovector Mi3 Super

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör
 
Inlägg: 57178
Blev medlem: 2003-10-28
Ort: Grå Hamnarna

Re: Mera Dirty Loops ...

Inläggav Nattlorden » 2014-06-04 17:11

Tompa_39 skrev:Nä, nu är jag övertygad, det finns ingen Pop-platta som släppts överhuvudtaget,period,punkt, som har fiffigare/snyggare/ballare/vackrare/häftigare/oemotståndligare/musikaligare harmonisering och arrangemang i låtarna än denna *loopified*.

Det finns tamejsjutton inte ett enda av spåren där det inte finns detaljer som man 'bara liksom dör av' när man hör dom.

Iallafall inget som jag hört.

Den som kan matcha med nåt får gärna tipsa. :mrgreen:


Skulle väl vara något med Stevie Wonder då...
It's all fun and games until Darth Vader comes.

Användarvisningsbild
30Hzbone
 
Inlägg: 2043
Blev medlem: 2010-02-19
Ort: Oxie

Re: Mera Dirty Loops ...

Inläggav 30Hzbone » 2014-06-04 19:46

I detta kanon-nummer av Stereoplay:

Bild

Finns en recension av plattan Loopifield på sidan 149.
Musik: 8 av 10, Klang: 8 av 10.
Förstår recensionen men be mig inte skriva en översättning.
I'm only in it for the music.

Användarvisningsbild
solhaga
 
Inlägg: 2314
Blev medlem: 2014-04-25

Re: Mera Dirty Loops ...

Inläggav solhaga » 2014-06-04 22:12

Pop? Jazz? Blues? Techno? Rock?

Nej, det är Dirty Loops!

De har satt en helt egen changer med ett platta som redan känns som en Greatest Hits; varje spår är en pärla i sig.

Håller med dig Tompa till 110 %!

Stevie Wonder? Skulle vara på 78 varv då.

PS: Låter ännu bättre i 96/24!

Användarvisningsbild
Dartman
 
Inlägg: 7127
Blev medlem: 2009-01-15
Ort: ofon OM 30

Re: Mera Dirty Loops ...

Inläggav Dartman » 2014-06-04 22:48

Föreslår försiktigt genre istället för changer.


/Jonas - har lyssnat men inte fastnat. Än.
Ignorance may be bliss. I wouldn't know.

Användarvisningsbild
Tompa_39
 
Inlägg: 1412
Blev medlem: 2005-05-11
Ort: Söder om söder

Re: Mera Dirty Loops ...

Inläggav Tompa_39 » 2014-06-05 09:53

solhaga skrev:Pop? Jazz? Blues? Techno? Rock?

Nej, det är Dirty Loops!

De har satt en helt egen changer med ett platta som redan känns som en Greatest Hits; varje spår är en pärla i sig.

Håller med dig Tompa till 110 %!

Stevie Wonder? Skulle vara på 78 varv då.

PS: Låter ännu bättre i 96/24!



Precis, helt ofattbart att tre unga killar från Svedala kan utföra detta och sätta ribban på en helt ny nivå...!!!

Det är verkligen en fräsch motpol till allt detta "unplugged-akustiska-folkrocksinspirerade-banjo-dragspel-fiol-träsket" som alla nästan artister ska hålla på med nu för tiden. :mrgreen:

För Er som fortfarande inte fattat, lyssna på trumfillet vid 3:02, alltså så kan man bara inte göra :D

https://www.youtube.com/watch?v=nls1HtXQe8E


***
Original A8T CD player / Squeezebox Classic -> ONKYO Tx-8220 -->Audiovector Mi3 Super

Användarvisningsbild
LageB
 
Inlägg: 288
Blev medlem: 2004-11-09

Re: Mera Dirty Loops ...

Inläggav LageB » 2014-06-09 14:24

Jag är också så totalt nedsnöad på just harmoniseringen och arrangemang a' la Dirty Loops. För mig är det som balsam för öronen och själen. Det är t.om så att jag skulle kunna njuta i dagar av att bara lyssna på ackorden i super-slow-motion helt utan rytm, bara för att höra och njuta av harmonierna. Sen att DL utför dessa konstverk i expressfart supertajt och med övermänsklig brillians Sång/Bas/Synt/trummor gör det bara fööör bra. Saknar ord helt enkelt.

Långt innan albumet Loopified kom, så var loopsbeundrare över hela världen hänvisad till diverse Youtubeinspelningar av DL med varierande kvalitet. Här är bara ett litet exempel på en snubbe "Len" som fattat tycke för just detta DL klipp "the way I are":
http://www.youtube.com/watch?v=hN2HBw30jkw

..och här hur denne "Len" försöker bryta ned klippet för att ta fram enbart synt-ackorden: http://www.youtube.com/watch?v=bettoPJPvaQ
Lens ovanstående clip är väldigt långsamt (det är i form av instruktionsvideo). Vad jag vill säga är att albumet Loopified är smockfullt med fantastiska ackord och harmonisationer, lager på lager, nästan bottenlöst, som är helt underbara för MIG. Jag vet att musikstilen inte passar alla dock.

p.s
Jag såg en tidigare version på Lens ovanstående instruktionsvideo där "Len" pratade mycket mer och nämnde bl.a. att han hade helt slutat spela keyboard för ca tio år sedan, men efter ha hört Dirty Loops har han fått lusten tillbaka att spela igen.
..... Len får nog jobba några år innan han plockat fram alla ackord på Loopifed dock... :) :D
Senast redigerad av LageB 2014-06-09 14:52, redigerad totalt 2 gånger.

Användarvisningsbild
solhaga
 
Inlägg: 2314
Blev medlem: 2014-04-25

Re: Mera Dirty Loops ...

Inläggav solhaga » 2014-06-09 14:40

Lyssnade på Loopified sex gånger igår medans jag oljade in ett altangolv.
Efter mat och kaffe satte jag på finstereon och lyssnade på .. Loopified.

Insnöad, definitivt!

Användarvisningsbild
LageB
 
Inlägg: 288
Blev medlem: 2004-11-09

Re: Mera Dirty Loops ...

Inläggav LageB » 2014-06-09 14:53

solhaga skrev:Lyssnade på Loopified sex gånger igår medans jag oljade in ett altangolv.
Efter mat och kaffe satte jag på finstereon och lyssnade på .. Loopified.

Insnöad, definitivt!



:) :) :)

Användarvisningsbild
Perka
 
Inlägg: 70
Blev medlem: 2013-02-13

Re: Mera Dirty Loops ...

Inläggav Perka » 2014-06-09 15:10

Hade grymt höga förväntningar och visst är det kompetent de luxe - men jag blir lyssningstrött ganska snabbt och varför i hela friden fylla ut med två covers - som dessutom inte alls håller måttet!

Någon som vet något om några live framträdanden i sommar?

//Per

Användarvisningsbild
LageB
 
Inlägg: 288
Blev medlem: 2004-11-09

Re: Mera Dirty Loops ...

Inläggav LageB » 2014-06-09 16:00

Tror det kan hjälpa för en del att lyssna på Loopified i lagom portioner - och som tidigare nämnts med hörlurar. Jag önskar jag hade en högtalaranläggning som kunde låta lite som lurar. En fraktion-liknande ljudintryck som med hörlurar och jag hade varit glad. Det är också rummet som spökar naturligtvis. Enklare musik (mindre komplex) går bra för mig genom mina högtalare - men tyvärr, loopified - endast hörlurar hos mig.

Roller Coaster - Håller inte måttet???

Hmmm, jag kan väl bara säga som så, att det är väldig tur att vi alla kan få ha olika smak :D Jag tycket Roller Coaster (för närvarande) är bland de bästa spåren. Vilket DRAG, & vilket blås!! Jag har nog 200 i puls efter varje genomlyssning av Roller Coaster. Kan nog bero på att jag fuskat med lite trumpet/kornett själv i yngre dar...

Sen tycker jag det är lite snedvridet att tala om vanliga covers då vi pratar Dirty Loops. Jag hade aldrig hört Biebers version tidigare så jag fick lov att kolla upp den förra veckan. Jag kunde inte hålla mig för skratt - snacka om att förvandla skit till guld. Det är för mig två helt väsensskilda alster, även om det är delvis lånad grundmelodi.

Användarvisningsbild
LageB
 
Inlägg: 288
Blev medlem: 2004-11-09

Re: Mera Dirty Loops ...

Inläggav LageB » 2014-06-10 07:15

Perka skrev:Någon som vet något om några live framträdanden i sommar?

//Per


3:e Juli, 24:e Aug, 20:sep, 30:e sep
http://www.dirty-loops.com/tour/

Användarvisningsbild
Perka
 
Inlägg: 70
Blev medlem: 2013-02-13

Re: Mera Dirty Loops ...

Inläggav Perka » 2014-06-10 08:36

3:e Juli, 24:e Aug, 20:sep, 30:e sep
http://www.dirty-loops.com/tour/[/quote]


Tack för detta! Finns nog flera möjligheter helt klart!

Nja alltså Rolller Coaster... är såklart vansinnigt mycket bättre cover än Wake me up....rent utsagt usel i min bok och fullständigt mallplacerad på detta album. Hade hellre sett att dom plockat upp några gamla funk klassiker istället för topplistepop 2014 (inget fel med topplistpop dock!!), säg Dance across the floor eller Why did you do it.

Ska bli kul att följa deras karriär framöver - och jag ska göra ett par försök till med albumet!!

//Per

Användarvisningsbild
Tompa_39
 
Inlägg: 1412
Blev medlem: 2005-05-11
Ort: Söder om söder

Re: Mera Dirty Loops ...

Inläggav Tompa_39 » 2014-06-11 13:49

LageB skrev:Tror det kan hjälpa för en del att lyssna på Loopified i lagom portioner - och som tidigare nämnts med hörlurar. Jag önskar jag hade en högtalaranläggning som kunde låta lite som lurar. En fraktion-liknande ljudintryck som med hörlurar och jag hade varit glad. Det är också rummet som spökar naturligtvis. Enklare musik (mindre komplex) går bra för mig genom mina högtalare - men tyvärr, loopified - endast hörlurar hos mig.

Roller Coaster - Håller inte måttet???

Hmmm, jag kan väl bara säga som så, att det är väldig tur att vi alla kan få ha olika smak :D Jag tycket Roller Coaster (för närvarande) är bland de bästa spåren. Vilket DRAG, & vilket blås!! Jag har nog 200 i puls efter varje genomlyssning av Roller Coaster. Kan nog bero på att jag fuskat med lite trumpet/kornett själv i yngre dar...

Sen tycker jag det är lite snedvridet att tala om vanliga covers då vi pratar Dirty Loops. Jag hade aldrig hört Biebers version tidigare så jag fick lov att kolla upp den förra veckan. Jag kunde inte hålla mig för skratt - snacka om att förvandla skit till guld. Det är för mig två helt väsensskilda alster, även om det är delvis lånad grundmelodi.


he he..exakt, skit till guld, minns när jag lyssande på Gaga's 'Let's dance' och Britney's 'Circus' EFTER jag spelat Dirty Loops versioner en sisådär 15-20-ggr. Kände precis som du, helt ofattbart dåliga..

Du, Jag och Solhaga....vi får fortsätta utbilda folket, snart ska dom väl fatta :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Original A8T CD player / Squeezebox Classic -> ONKYO Tx-8220 -->Audiovector Mi3 Super

Användarvisningsbild
LageB
 
Inlägg: 288
Blev medlem: 2004-11-09

Re: Mera Dirty Loops ...

Inläggav LageB » 2014-06-11 15:37

Ahh Tompa :D Låt den stora massan missa Dirty Loops :twisted: Vad gäller musik går det inte att konvertera någon vart vart fall och musiksmak är som tur är - individuell.
Dessutom, det är roligare tillhöra en liten priviligerad fanklubb, än en fanklubb bland massorna - eller hur :) :)

När Dirty Loops spelade på musikklubben "Troubadour" i Hollywood för två dagar sedan var det visst knökfullt - många bland "fansen" var proffsmusiker.
Men, som sagt tidigare - inte bara musiker är DL fans. SÅ här till fotbollsVM-tider så var det kul att läsa ett twitter idag. Så här skriver Engelska anfallsstjärnan Sturridge från träningen i Brasilien,

Daniel Sturridge @D_Sturridge
I genuinely love music and in my opinion this (Dirty Loops) is class. I've never heard their music before but I'm a fan now. m.youtube.com/watch?v=nsqh9j…

Daniel Sturridge @D_Sturridge
@DirtyLoops all I can say - WOW I'm blown away by the @OfficialAdele rolling in the deep cover. Seriously - standing ovations
DetailsOpen

https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... 5495126747

...Det kommer nog att gå bra för England detta fotbolls-VM tror jag :P

Användarvisningsbild
jockewe
 
Inlägg: 1558
Blev medlem: 2004-10-24
Ort: Salem

Re: Mera Dirty Loops ...

Inläggav jockewe » 2014-06-12 19:22

Jag gillar verkligen Loopified! Strålande spel å sång så att man tappar hakan!

I hörlurar... Bara i hörlurar... Och då stör jag mig på att de kunde gjort det annorlunda men gjorde just så här - det mesta händer mitt inne i huvvet, trumsetet har ingen space, basen är överallt i mitten och massor ligger strax ovanför mittemellan öronen. Det är liksom en kamp om viket ljud som är mest i mitten!
- - -
Kika in på min hemsida om du har lust

http://www.violinist.nu

Användarvisningsbild
Tompa_39
 
Inlägg: 1412
Blev medlem: 2005-05-11
Ort: Söder om söder

Re: Mera Dirty Loops ...

Inläggav Tompa_39 » 2014-06-13 12:22

jockewe skrev:Jag gillar verkligen Loopified! Strålande spel å sång så att man tappar hakan!

I hörlurar... Bara i hörlurar... Och då stör jag mig på att de kunde gjort det annorlunda men gjorde just så här - det mesta händer mitt inne i huvvet, trumsetet har ingen space, basen är överallt i mitten och massor ligger strax ovanför mittemellan öronen. Det är liksom en kamp om viket ljud som är mest i mitten!


Kan nog stämma att hörlurar passar bäst, bilen funkar också ganska bra tycker jag.

Jag har plockat ned min huvudanläggning för närvarande, så jag har inte koll på hur det funkar i en vanlig hygglig stereo....utvärdering från den kommer så småningom.

/ Tompa
Original A8T CD player / Squeezebox Classic -> ONKYO Tx-8220 -->Audiovector Mi3 Super

Användarvisningsbild
solhaga
 
Inlägg: 2314
Blev medlem: 2014-04-25

Re: Mera Dirty Loops ...

Inläggav solhaga » 2014-06-15 08:14

Min första besvikelse var just från att jag hade lyssnat i finstereon.
Men efter att ha lyssnat i pluggar, bilen samt genom trädgårdsanläggningen (Silvercrest från Lidl för 150:-) ett antal gånger , så "sitter" det mycket bättre även i finstereon.

Jovisst, de kunde ha gjort det så mycket bättre från början.
Återigen, hifi-nördar är en försvinnande liten del av den tänkta målgruppen.

Användarvisningsbild
phloam
redaktör / tetra
 
Inlägg: 16078
Blev medlem: 2006-03-25
Ort: Stora Mellby

Re: Mera Dirty Loops ...

Inläggav phloam » 2014-06-16 19:41

LageB skrev:Det är allmänt känt att Dirty Loops är stora just bland musiker, men jag tycker inte man kan säga Loopfied är musik för musiker. Jag t.ex är inte musiker :)


Nä precis det är värre än så, det är musik för Studiomusiker 8) :) *dyker ner i närmaste skyttegrav*

Användarvisningsbild
solhaga
 
Inlägg: 2314
Blev medlem: 2014-04-25

Masvis av MasVis

Inläggav solhaga » 2014-06-16 21:53

MasVis av 16/44.1 till vänster och 24/96 konverterat till 16/44.1 till höger:
Bild Bild

Bild Bild

Bild Bild

Bild Bild

Bild Bild

Bild Bild

Bild Bild

Bild Bild

Bild Bild

Bild Bild

Bild Bild

Bild Bild

Här är det synbara (och hörbara) skillnader. Framförallt ligger cresten någon tiondels dB högre på 24/96:an i de allra flesta fall samt att det inte finns lika många maxvärden i histogrammet för 24/96.
Även mastringen ser på en del spår ut att vara olika, men det kanske bara upplösningen på giffen som spelar oss ett spratt.
Ett exempel är Hit Me vid andra e:et vid orden Left: Crest

Fler eller motstridiga kommentarer...

Användarvisningsbild
LageB
 
Inlägg: 288
Blev medlem: 2004-11-09

Re: Mera Dirty Loops ...

Inläggav LageB » 2014-07-09 21:10

"Wake me up" finns nu på Video: https://www.youtube.com/watch?v=j0sYj4wxyk0

Användarvisningsbild
Tompa_39
 
Inlägg: 1412
Blev medlem: 2005-05-11
Ort: Söder om söder

Re: Mera Dirty Loops ...

Inläggav Tompa_39 » 2014-07-09 21:53

LageB skrev:"Wake me up" finns nu på Video: https://www.youtube.com/watch?v=j0sYj4wxyk0


:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Original A8T CD player / Squeezebox Classic -> ONKYO Tx-8220 -->Audiovector Mi3 Super

Användarvisningsbild
LageB
 
Inlägg: 288
Blev medlem: 2004-11-09

Re: Mera Dirty Loops ...

Inläggav LageB » 2014-07-11 14:07

Dirty Loops ny även på franska: http://www.youtube.com/watch?v=d511o2fb ... youtu.be&a (ny video) :) :) :)

Användarvisningsbild
Zeeall
 
Inlägg: 1551
Blev medlem: 2007-11-29
Ort: Arboga

Re: Mera Dirty Loops ...

Inläggav Zeeall » 2014-07-11 18:11

Jag har försökt lyssna på Dirty Loops men jag pallar inte mer än några sekunder. Tycker det är otroligt ocharmigt instrumentrunkeri. Skulle passa bra som meny-musik i ett välkänt racing-spel till Playstation.
Denon AVR-2106 - LTS F1 - Thorens TD160 MkII / Ortofon OM30 - NAD 5320

Användarvisningsbild
LageB
 
Inlägg: 288
Blev medlem: 2004-11-09

Re: Mera Dirty Loops ...

Inläggav LageB » 2014-07-14 09:45

Zeeall skrev:Jag har försökt lyssna på Dirty Loops men jag pallar inte mer än några sekunder. Tycker det är otroligt ocharmigt instrumentrunkeri. Skulle passa bra som meny-musik i ett välkänt racing-spel till Playstation.


Kanske detta kan åtnjutas och pallas lite mera i så fall då..: https://www.youtube.com/watch?v=EXKYHK0 ... e=youtu.be :) :) :) :)

Användarvisningsbild
Tompa_39
 
Inlägg: 1412
Blev medlem: 2005-05-11
Ort: Söder om söder

Re: Mera Dirty Loops ...

Inläggav Tompa_39 » 2014-07-14 13:40

LageB skrev:
Zeeall skrev:Jag har försökt lyssna på Dirty Loops men jag pallar inte mer än några sekunder. Tycker det är otroligt ocharmigt instrumentrunkeri. Skulle passa bra som meny-musik i ett välkänt racing-spel till Playstation.


Kanske detta kan åtnjutas och pallas lite mera i så fall då..: https://www.youtube.com/watch?v=EXKYHK0 ... e=youtu.be :) :) :) :)


:mrgreen:

Aron, han e ju för go asså.... :mrgreen:
Original A8T CD player / Squeezebox Classic -> ONKYO Tx-8220 -->Audiovector Mi3 Super

PekkaJohansson
Popkulturist
 
Inlägg: 11447
Blev medlem: 2004-02-09

Re: Masvis av MasVis

Inläggav PekkaJohansson » 2014-07-14 15:00

solhaga skrev:Här är det synbara (och hörbara) skillnader. Framförallt ligger cresten någon tiondels dB högre på 24/96:an i de allra flesta fall samt att det inte finns lika många maxvärden i histogrammet för 24/96.
Även mastringen ser på en del spår ut att vara olika, men det kanske bara upplösningen på giffen som spelar oss ett spratt.
Ett exempel är Hit Me vid andra e:et vid orden Left: Crest

Fler eller motstridiga kommentarer...


Heliga ko! Jag skulle av bilderna att döma säga att det är svårt, för att inte säga omöjligt, att höra skillnad mellan wav-filerna och 24/96. Min gissning är att masteringen är identisk och att de ytterst små skillnaderna mellan versionerna hör samman med tidskodningen och/eller konverteringen. Riktigt, riktigt illa är det under alla omständigheter. Jag har även från annat håll hört att musiken ska vara fantastisk men jag har ingen brådska att provlyssna efter att ha sett detta. Än en gång tack till de faktiskter som tar sig tid att undersöka sakernas tillstånd och delar med sig av sin vetskap.

Med vänlig hälsning

Pekka
Kan inte leva utan pop

Användarvisningsbild
Tompa_39
 
Inlägg: 1412
Blev medlem: 2005-05-11
Ort: Söder om söder

Re: Masvis av MasVis

Inläggav Tompa_39 » 2014-07-15 22:16

PekkaJohansson skrev:
solhaga skrev:Här är det synbara (och hörbara) skillnader. Framförallt ligger cresten någon tiondels dB högre på 24/96:an i de allra flesta fall samt att det inte finns lika många maxvärden i histogrammet för 24/96.
Även mastringen ser på en del spår ut att vara olika, men det kanske bara upplösningen på giffen som spelar oss ett spratt.
Ett exempel är Hit Me vid andra e:et vid orden Left: Crest

Fler eller motstridiga kommentarer...


Heliga ko! Jag skulle av bilderna att döma säga att det är svårt, för att inte säga omöjligt, att höra skillnad mellan wav-filerna och 24/96. Min gissning är att masteringen är identisk och att de ytterst små skillnaderna mellan versionerna hör samman med tidskodningen och/eller konverteringen. Riktigt, riktigt illa är det under alla omständigheter. Jag har även från annat håll hört att musiken ska vara fantastisk men jag har ingen brådska att provlyssna efter att ha sett detta. Än en gång tack till de faktiskter som tar sig tid att undersöka sakernas tillstånd och delar med sig av sin vetskap.

Med vänlig hälsning

Pekka


...fast Pekka, låt inte lite masvis-grafer hindra dig från att uppleva det bästa som gjorts i musikväg på 30 år :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Kör med lurar i telefonen eller varför inte i bilen - det behöver inte njutas i finstereon. :wink:
Original A8T CD player / Squeezebox Classic -> ONKYO Tx-8220 -->Audiovector Mi3 Super

Användarvisningsbild
jeff_belowski
 
Inlägg: 1879
Blev medlem: 2011-11-23

Re: Mera Dirty Loops ...

Inläggav jeff_belowski » 2014-08-09 05:41

Zeeall skrev:Jag har försökt lyssna på Dirty Loops men jag pallar inte mer än några sekunder. Tycker det är otroligt ocharmigt instrumentrunkeri. Skulle passa bra som meny-musik i ett välkänt racing-spel till Playstation.


App-app-app-ap-ap-ap-p! Du kan ju inte SNO mina oneliners! :D
Kolla kommentar fyra... (Trodde faktiskt att jag hade skrivit det där i en annan av
Dirty Loops-trådarna, det finns ju bara femtielva stycken va?)

Tycker du är rätt tuff som klarar ett par sekunder faktiskt. De som lyssnar på hela
skivan rakt igenom, eller kanske flera gånger om igen... ledsen att behöva ge dig
beskedet, men de är tuffare än dig! ;) Och du som trodde det var ball med black
metal... Känner du dig som en katolsk nunna när du lyssnar på Dirty Loops?

Nåja, killarna kan verkligen sina instrument och var bäst på musiklektionerna.
Jag skulle vilja säga att de har en enorm potential på något sätt ändå... det är
ju ändå julafton.

Användarvisningsbild
Tompa_39
 
Inlägg: 1412
Blev medlem: 2005-05-11
Ort: Söder om söder

Re: Mera Dirty Loops ...

Inläggav Tompa_39 » 2014-08-10 18:15

jeff_belowski skrev:
Zeeall skrev:Jag har försökt lyssna på Dirty Loops men jag pallar inte mer än några sekunder. Tycker det är otroligt ocharmigt instrumentrunkeri. Skulle passa bra som meny-musik i ett välkänt racing-spel till Playstation.


App-app-app-ap-ap-ap-p! Du kan ju inte SNO mina oneliners! :D
Kolla kommentar fyra... (Trodde faktiskt att jag hade skrivit det där i en annan av
Dirty Loops-trådarna, det finns ju bara femtielva stycken va?)

Tycker du är rätt tuff som klarar ett par sekunder faktiskt. De som lyssnar på hela
skivan rakt igenom, eller kanske flera gånger om igen... ledsen att behöva ge dig
beskedet, men de är tuffare än dig! ;) Och du som trodde det var ball med black
metal... Känner du dig som en katolsk nunna när du lyssnar på Dirty Loops?

Nåja, killarna kan verkligen sina instrument och var bäst på musiklektionerna.
Jag skulle vilja säga att de har en enorm potential på något sätt ändå... det är
ju ändå julafton.


Word! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Original A8T CD player / Squeezebox Classic -> ONKYO Tx-8220 -->Audiovector Mi3 Super

FöregåendeNästa

Återgå till Skivrekommendationer


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster