Skivsamlar-forum?

Rekommendationer på bra skivor. Allt från mono till mulitikanal.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
boogiepack
 
Inlägg: 29
Blev medlem: 2014-09-18

Skivsamlar-forum?

Inläggav boogiepack » 2015-10-20 01:10

Nån som vill tipsa mig om ett skönt forum för vinyldårar? Fanns ett svenskt som hette recordnerds men det försvann tyvärr pga dålig fart eller nåt.
Jag tycker man behöver ett ställe där man kan slänga upp en bild på en label t.ex. och direkt få svar på sina frågor av otaliga experter. :D

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick
 
Inlägg: 32008
Blev medlem: 2004-07-15
Ort: Bromma-Stockholm

Re: Skivsamlar-forum?

Inläggav Bill50x » 2015-10-20 07:46

Varför inte skapa en avdelning - eller klistrad tråd - här på Faktiskt?

Här finns en diskussion i samma anda
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=65972

Någon har startat ett vinylforum, läs mer här
https://www.flashback.org/t1973555

/ B
När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet.

GurraG
 
Inlägg: 49
Blev medlem: 2004-10-30

Re: Skivsamlar-forum?

Inläggav GurraG » 2015-12-21 13:30

boogiepack skrev:Nån som vill tipsa mig om ett skönt forum för vinyldårar? Fanns ett svenskt som hette recordnerds men det försvann tyvärr pga dålig fart eller nåt.
Jag tycker man behöver ett ställe där man kan slänga upp en bild på en label t.ex. och direkt få svar på sina frågor av otaliga experter. :D


Hej,

Jag drev recordnerds.se men lade ner det för ett knappt år sedan på grund av dålig fart, precis som du säger. Det verkar som att de flesta ville lufta sina skivfunderingar i diverse facebook-grupper eller ha en trist instagram-monolog om sina egna skivor. Vad vet jag? I den bästa av världar hade aktiviteten på forumet ökat i takt med vinylförsäljningen, men så var icke fallet. Om trafiken hade ökat istället hade det varit fortsatt kul att lägga ner energi på att driva forumet.

Hoppas du hittar något annat ställe att snacka skivor!

/Gurra

Användarvisningsbild
boogiepack
 
Inlägg: 29
Blev medlem: 2014-09-18

Re: Skivsamlar-forum?

Inläggav boogiepack » 2015-12-26 04:32

GurraG skrev:
Hej,

Jag drev recordnerds.se men lade ner det för ett knappt år sedan på grund av dålig fart, precis som du säger. Det verkar som att de flesta ville lufta sina skivfunderingar i diverse facebook-grupper eller ha en trist instagram-monolog om sina egna skivor. Vad vet jag? I den bästa av världar hade aktiviteten på forumet ökat i takt med vinylförsäljningen, men så var icke fallet. Om trafiken hade ökat istället hade det varit fortsatt kul att lägga ner energi på att driva forumet.

Hoppas du hittar något annat ställe att snacka skivor!

/Gurra


Ja, det var verkligen tråkigt :cry:
Jag kom med precis på sluttampen och försökte prata så mkt jag kunde :lol: men det är som du säger, facebook-grupperna tog väl över.
Har varit med i många olika och ALLA suger ju kamelröv...utom EN svensk prog/psych-grupp med goa gubbar där det var drag men man gillar ju mkt annan musik också.

För vad det nu är värt så gillade JAG verkligen recordnerds till tusen den lilla tid jag var med. Tycker det hade allt och forumet borde verkligen kunnat dra till sig fler och fler sköna(icke instagram-poserande :wink:)skivtomtar.

Användarvisningsbild
shifts
Med fasen rätt!
 
Inlägg: 11250
Blev medlem: 2007-08-17
Ort: Stockholm

Re: Skivsamlar-forum?

Inläggav shifts » 2015-12-26 09:43

Skivsamling.nu var riktigt bra när den sidan var igång, men det var något decennium sedan nu. Skulle ha varit kul att se vad den kunde ha utvecklats till. Där var det massor med aktivitet, men de som drev sidan tappade orken och nu tror jag inte båda lever längre.
2021 maj på Spotify


Återgå till Skivrekommendationer


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster