Psykadelisk Metal: Black Space Riders - Refugeeum

Rekommendationer på bra skivor. Allt från mono till mulitikanal.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Zeeall
 
Inlägg: 1551
Blev medlem: 2007-11-29
Ort: Arboga

Psykadelisk Metal: Black Space Riders - Refugeeum

Inläggav Zeeall » 2015-11-19 17:03

Black Space Riders är ett band från Münster, Tyskland och spelar psykadelisk stoner doom space rock metal... eller nått sånt, bra är det iaf. :lol: Refugeeum är deras fjärde album.

The new, fourth album by BLACK SPACE RIDERS is here ... and it's called "REFUGEEUM"!
REFUGEEUM, as in "refugees" as well as in "refuge". Deeply moved by what is currently happening on this planet, the band has left its orbital wanderings at least thematically and turned instead to an earthly, eternal issue, one that is, sadly, very topical again: flight and expulsion - loss of home - profound sorrow – the will to survive - hope for what may come - hunted and hunter - victim and perpetrator - acceptance and rejection.


Bild

https://open.spotify.com/album/7DaUlLgjVOnuBTxH2gGb52
Senast redigerad av Zeeall 2015-11-27 18:02, redigerad totalt 1 gång.
Denon AVR-2106 - LTS F1 - Thorens TD160 MkII / Ortofon OM30 - NAD 5320

Användarvisningsbild
Tarzan
 
Inlägg: 2486
Blev medlem: 2013-11-18
Ort: Malmö

Re: Psykadelisk Metal: Black Space Riders - Refugeeum

Inläggav Tarzan » 2015-11-19 18:04

Jag vet att du ofta får lite för lite respons i dina musiktipstrådar, men jag brukar lyssna lite grann, så sluta inte med dem! Min bedömning baserad på några sekunders lyssnande var att jag antagligen kommer lyssna mer.

Användarvisningsbild
Zeeall
 
Inlägg: 1551
Blev medlem: 2007-11-29
Ort: Arboga

Re: Psykadelisk Metal: Black Space Riders - Refugeeum

Inläggav Zeeall » 2015-11-19 18:55

Tarzan skrev:Jag vet att du ofta får lite för lite respons i dina musiktipstrådar, men jag brukar lyssna lite grann, så sluta inte med dem! Min bedömning baserad på några sekunders lyssnande var att jag antagligen kommer lyssna mer.


Hårdrock, metal, punk och ju inte sådär jääättepoppis inom audiofilkretsar. :P Men dom få gånger jag har gått på mässor så har jag alltid haft med mig en demo-cd eller usb minne med lite metal på.
Denon AVR-2106 - LTS F1 - Thorens TD160 MkII / Ortofon OM30 - NAD 5320

Användarvisningsbild
Max_Headroom
Adventurer
 
Inlägg: 19053
Blev medlem: 2003-10-03
Ort: Metropolis, men passet är från Moskva

Re: Psykadelisk Metal: Black Space Riders - Refugeeum

Inläggav Max_Headroom » 2015-11-22 21:56

Zeeall skrev:Black Space Riders är ett band från Münster, Tyskland och spelar psykadelisk stoner doom space rock metal... eller nått sånt, bra är det iaf. :lol: Refugeeum är deras fjärde album.

[ Bild ]

https://open.spotify.com/album/7DaUlLgjVOnuBTxH2gGb52


Juste omslag.
Provlyssnade på youtube. Det jag hörde där var väldigt bra. Lite dystert kanske, men ingen hade väl påstått att det var en hoper muntergökar.

https://www.youtube.com/watch?v=fg4m3XrF9Hs

The Cult på steroider?
Denna signatur är endast för privat bruk. Vänligen läs ej!


Återgå till Skivrekommendationer


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster