Mr Music o dylika.

Rekommendationer på bra skivor. Allt från mono till mulitikanal.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
ottovonkopp
 
Inlägg: 926
Blev medlem: 2013-10-09
Ort: Kalmar

Mr Music o dylika.

Inläggav ottovonkopp » 2017-01-12 16:04

Jahapp, då har Mr Music kastat in handduken. Någon som kan tipsa om liknade tjänst eller andra regelbundna utgåvor av ny färdigblandad pop på cd?

Absolute musik kommer lite för sällan och det känns som de också är på väg att ge upp.

Finns ju tex "Now that's what I call music" men det blir för lite svensk musik.

Användarvisningsbild
shifts
Med fasen rätt!
 
Inlägg: 11250
Blev medlem: 2007-08-17
Ort: Stockholm

Re: Mr Music o dylika.

Inläggav shifts » 2017-01-12 16:12

Oj, hade ingen aning om att det fanns något liknande fortfarande. Trodde dess funktion sedan länge dominerats av Spotify. Så: Någon av listorna Spotify tillhandahåller? Där finns även mest spelade-listor indelade efter land.
Bilagor
Spotify.jpg
Spotify.jpg (288.55 KiB) Visad 946 gånger
2021 maj på Spotify

Användarvisningsbild
ottovonkopp
 
Inlägg: 926
Blev medlem: 2013-10-09
Ort: Kalmar

Re: Mr Music o dylika.

Inläggav ottovonkopp » 2017-01-12 16:27

Har svårt att ta till mig Spotify. Kanske har jag guldöron eller nåt. Dessutom är deras färdiga listor alldeles för enformiga.

Jag rippar Mr Music\Absolute music cd:n till LMS och där har egna dynamiska listor som är lite bredare\roligare.

Alltså, jag lyssnar inte på cd:n rakt av utan blandar den med musik av lite annat slag tex lite metal eller disco osv.

Ifs så går det att blanda in Spotify i den lokala spellistan men då blir det lite för mycket skräp.

Användarvisningsbild
shifts
Med fasen rätt!
 
Inlägg: 11250
Blev medlem: 2007-08-17
Ort: Stockholm

Re: Mr Music o dylika.

Inläggav shifts » 2017-01-12 16:55

Spotify blir ju inte roligare än vad man gör det till. Har en sjuhelsikes massa olika spellistor där, de flesta är egna men prenumererar även på andras. Får även listor av Spotify genererade åt endast min användare, baserat på tidigare lyssningar, samt listor med ny musik från artister jag föredrar, även de uppdateras automatiskt.

Så det du letar efter är ny musik för stunden i genrer du normalt sett inte lyssnar på? Mitt tips om Spotify står fast, det är verkligen allsidigt. Hoppas någon annan kommer med mer passande.
2021 maj på Spotify

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick
 
Inlägg: 32008
Blev medlem: 2004-07-15
Ort: Bromma-Stockholm

Re: Mr Music o dylika.

Inläggav Bill50x » 2017-01-12 23:19

ottovonkopp skrev:Har svårt att ta till mig Spotify. Kanske har jag guldöron eller nåt.

Jag prenumererade på Mr Music för länge sedan. Men jag gav upp eftersom det lät väldigt slätstruket om skivorna. Det verkade som om man kört allting genom ett filter så det skulle låta likadant. Så upplever jag iofs även Spotify men inte i lika hög grad, som jag minns det.

/ B
När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet.


Återgå till Skivrekommendationer


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 11 gäster